جو بایدن، معاون سابق باراک اوباما و نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا اعلام کرد از همان ابتدا با افزایش تعداد نیرو‌های آمریکایی در افغانستان مخالفت کرده بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معاون سابق باراک اوباما روز پنجشنبه در مناظره انتخاباتی‌اش در لس آنجلس اعلام کرد در اوایل سال ۲۰۰۹ با افزایش تعداد نیرو‌های آمریکایی در افغانستان مخالفت کرده و این کار را یک اشتباه بزرگ خوانده بود.

بایدن در این خصوص گفت: من شخصی هستم که از همان ابتدا گفتم افزایش تعداد نیرو‌ها در افغانستان یک اشتباه بسیار بسیار بزرگ است. ما نباید این کار را می‌کردیم. من بار‌ها با این موضوع مخالفت کردم.

بایدن در ادامه تأکید کرد که آمریکا باید به جای این کار یک سیاست مقابله با تروریسم داشته باشد.

برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت هم که از جمله مخالفان جنگ‌های آمریکاست، در این مناظره انتخاباتی از سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت: آمریکا باید درباره جنگ‌های بی پایانی که راه می‌اندازد که منجر به کشته شدن هزاران سرباز و صد‌ها هزار شهروند می‌شود، تجدیدنظر کند.

روزنامه واشنگتن پست به تازگی تعدادی اسناد دولتی محرمانه را منتشر کرده که نشان می‌دهد دولت‌های بوش، اوباما و ترامپ به مردم این کشور درباره جنگ در افغانستان دروغ گفته و حقیقت را پنهان کرده اند. بر اساس این اسناد محرمانه، مقامات برجسته آمریکایی ارزیابی‌های منفی را که درباره جنگ افغانستان وجود داشته است را در اختیار عموم قرار نمی‌دادند و اطلاعات گمراه کننده‌ای در این خصوص منتشر می‌کردند.

ششمین مناظره انتخاباتی نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حضور ۷ نامزد دموکرات پنجشنبه شب برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار