WebView مقصر اصلی در خرابی برنامه های اندرویدی

گزارش هایی مبنی بر خرابی و بروز مشکل در برنامه های مهم اندرویدی در شبکه های مجازی منتشر شد که بنا به اعلام گوگل قرار است رفع گردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته، به طور ناگهانی تعدادی از کاربران اندرویدی گزارش دادند که اعلان‌هایی در دستگاه‌هایشان ظاهر شده که حاکی از  توقف برنامه‌هایشان دارد. بسیاری از برنامه‌ها به طور ناگهانی بسته می‌شدند و دیگر امکان باز شدن آن‌ها وجود ندارد، این برنامه‌ها شامل برنامه‌های مهم مانند Gmail، تعدادی از برنامه‌های بانکی، Google Pay و... هستند.

گزارش‌هایی از این مشکل در DownDetector، Reddit و Twitter وجود دارد و Workspace Google تایید می‌کندکه آن‌ها از مشکلات برنامه Gmail در اندروید مطلع هستند.


بیشتر بخوانید


مقصر Android System WebView است

مسئله‌ای که برای بسیاری از افراد مفید است و مشکلشان را حل می‌کند این است که به فروشگاه Google Play دستگاه اندرویدی خود بروند و آخرین به روزرسانی را برای یک برنامه سیستم به نام Android System WebView حذف نصب کنند. به زبان ساده، Android System Webview به برنامه‌های Android امکان نمایش محتوای وب را می‌دهد و آن را مانند یک مرورگر کروم Chrome که در داخل برنامه‌ها کار می‌کند، در نظر بگیرید. به نظر می‌رسد یک به روزرسانی اخیر طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را از بین می‌برد. طبق گفته توسعه دهندگان و کاربران نهایی، بسیاری از خطا‌هایی که مردم مشاهده می‌کنند نشان دهنده وجود مشکل در آنجا است.

برنامه های اندرویدی خراب می شوند و WebView مقصر است

یکی از کاربران نوشت:"با حذف نصب به روزرسانی‌ها، تلفن من درست شد و به حالت عادی بازگشت و این موضوع ممکن است برای دستگاه شما مفید باشد. "

همانطور که گفته شد، Google مشکلی را در WebView تأیید کرده و اکنون در حال رفع مشکل است. Google این مسئله و ربط آن را به برنامه WebView را نیز تأیید کرده است. به گفته سخنگوی این شرکت: "ما از مسئله WebView که باعث خراب شدن برخی برنامه‌ها در Android می‌شود، آگاه هستیم و در صدد رفع آن هستیم. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
rezamozafar
۱۴:۱۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
خوبه ولی امروز گوگل پله من و خیلی اذیت کرد