مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت خودداری از سفر در شرایط کنونی، امکان بازدید مجازی از جاذبه‌های گردشگری این استان در ایام نوروز ۱۴۰۰ را فراهم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حبیب یزدان پناه گفت : ظرفیت‌های فضای مجازی و سفر مجازی مناسب‌ترین راه برای آشنایی هموطنان با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان در شرایط کرونایی است به این دلیل بازدید مجازی از بنا‌های تاریخی استان خراسان شمالی فراهم شده است.


بیشتر بخوانید 


او عنوان کرد: امیدواریم مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا از فرصت بوجود آمده در محیط خانه استفاده کنند و از طریق فضای مجازی آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری کشور ایران را مورد بازدید قرار دهند.

به گفته  او مردم با مراجعه به پیج اینستاگرامی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی به آدرس www.instagram.com/nkh-cthh، t.me/mirasepartو سایت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان شمالی www.nkchto.ir به صورت مجازی از آثار تاریخی و گردشگری استان بازدید کنند.

کلیسای اسپاخو، بنای عمارت مفخم، آیینه خانه مفخم، حسینیه جاجرمی، آرامگاه زکریـای پیغمبر (ع)، قلعه تاریخی علی آباد و شهر بلقیس از جمله آثار تاریخی برجسته خراسان شمالی هستند.

تاکنون ۶۵۵ اثر طبیعی، تاریخی، ناملموس و اثر منقول از استان خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد، ۵۱۱ اثر تاریخی، ۴۹ اثر طبیعی و ۷۵ اثر ناملموس و ۲۰ اثر منقول تاریخی است

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.