رئیس سازمان صمت فارس گفت: اداره کل غله استان در زمینه تامین و توزیع آن تلاش های زیادی کرده است و هیچ گونه کمبود و کسری وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امروز با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رییس سازمان صمت استان و معاونان، رییس سازمان تعاونی روستایی، فرمانده بسیج اصناف سپاه فجر فارس، قاضی تعزیرات حکومتی، مدیریت بازرسی و نظارت اصناف و چند اکیپ بازرسان از چندین مراکز فروش کالا‌های ضروری مردم بازدید به عمل آمد.

حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صمت فارس با تاکید بر این که مردم باید نسبت به درج قیمت کالا توجه داشته باشند، گفت:کالا‌ها و اجناس بدون لیبل یا اتیکت نشانه‌ای از تخلف و گرانفروشی است و قیمت درج شده بر روی اجناس با قیمت فروش می‌بایست مورد توجه مشتریان قرار بگیرد.

او با اشاره به این که با فروشندگان در صورت عدم درج قیمت و یا قیمت غیر واقعی برخورد قانونی می‌شود، ادامه داد: در بازدید امروز از چند مرکز فروش مرغ، ماهی و میگو که گرانفروشی و یا از درج قیمت بر روی محصولات خودداری کرده بودند برخورد و برای آن‌ها تشکیل پرونده داده شد.

رئیس صمت فارس با اشاره به این که پرونده متخلفان برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است، گفت: در این روز‌ها و ایام نوروز اقلام ضروری مثل میوه، مرغ و گوشت، شیرینی و خشکبار از نیاز‌های اساسی مردم است، لذا ضروریست که خود فروشندگان هم جانب انصاف را رعایت و از گرانفروشی پرهیز کنند.

ایزدی افزود: قیمت بسیاری از کالا‌ها بر اساس عرضه و تقاضاست، لذا صدور فاکتور فروش از واحد‌های تولیدی تا سطح عرضه و خرده فروش کنترل و توسط بازرسان بررسی می‌شود.

او، در خصوص آرد و شکر بابیان اینکه میزان عرضه بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده در میان عرضه کنندگان توزیع می‌شود، توضیح داد: اداره کل غله استان در زمینه تامین و توزیع آن تلاش‌های زیادی کرده و هیچ گونه کمبود و کسری وجود ندارد.

رئیس صمت فارس در خصوص روغن مورد نیاز صنوف، ادامه داد: بر اساس سهمیه اعلام شده به استان، روغن در اختیار صنوف به خصوص صنف قنادان قرارگرفته و برخی از واحد‌ها صنفی که به میزان بیشتری نیاز داشتند از طریق شرکت‌های پخش روغن و واحد‌های تولیدی در اختیارشان قرار داده شده است. در حال حاضر هیچ یک از واحد‌های تولیدی در زمینه تامین کالا و مواد اولیه با کمبود مواجه نبوده و نیستند.

او به این که به طور کلی هیچ‌محدودیتی در توزیع این محصولات نیست، گفت:متاسفانه بعضی افراد سودجو از عرضه این کالا‌ها خودداری و آن را انبار کرده که موجبات گرانفروشی و کمبود را رقم می‌زنند.

رییس صمت فارس با اشاره به برخی تفاوت قیمت‌ها در بازار گفت:همانطور که می‌دانیم در برخی برند‌ها یا کارخانه‌ها بر اساس میزان کیفیت مواد اولیه‌ای که در تهیه محصولات مورد استفاده قرار می‌دهند تاحدودی تفاوت قیمت وجود دارد.

ایزدی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرنوع تخلف، از گرانفروشی و کم فروشی گرفته تا عدم نصب اتیکت یا لیبل قیمت بر روی کالا یا اجناس، موارد را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان یا ۳۲۳۴۰۰۰ بازرسی اتاق اصناف اطلاع رسانی کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است، در این بازدید از چندین مراکز فروش مرغ، ماهی، گوشت خشکبار و شیرینی فروشی جهت کنترل قیمت اجناس و کالا‌ها بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.