همتی زاده گفت: لحظاتی پیش در روستای گله جار شهرستان چوار بر اثر برخورد یک دستگاه وانت پیکان با گله احشام تعداد۲نفر عابر مجروح و ۱۰ راس دام تلف شد.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در جاده اصلی روستای گله جار شهر چوار، بلافاصله ماموران پلیس راه ایلام _ اسلام آباد به محل اعزام شده و مشاهده کردند این حادثه بر اثر برخورد وانت پیکان با گله احشام و صاحبان گله که در هنگام عبور احشام از عرض بوده به وقوع پیوسته است.

همتی زاده با بیان اینکه در این حادثه ،کارشناس پلیس راه علت اصلی حادثه را ترکیب تقارن دو خطا با مدخلیت مساوی هر کدام از طرفین تصادف در این حادثه به میزان ۵۰ درصد مقصر شناخته شدند.

او ادامه داد : وانت پیکان به علت عدم توجه کافی به جلو در حین رانندگی به میزان ۵۰درصد نسبت به صاحبان گله و همچنین صاحبان گله به علت عدم رعایت نکات ایمنی و عبور احشام از عرض راه و عدم استفاده از شبرنگ به میزان ۵۰درصد نسبت به وانت پیکان مقصر شناخته شدند.

سرهنگ همتی زاده در پایان از کلیه رانندگان وسایل نقلیه عبوری خواست تا همواره در هنگام تردد در جاده‌ها، نکات ایمنی لازم را در راستای پیشگیری از تصادف با احشام به کار گرفته و همچنین صاحبان گله هنگام عبور احشام از عرض یا طول معابر درشب باید از علائم سیار مانند (فانوس، چراغ‌های الکتریکی، دوستانه یا راکت شبرنگ دار) استفاده کنند در غیر این صورت سهم صاحبان گله در تصادفات لحاظ می‌شود.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.