فرمانده انتظامی مهاباد در خصوص کلاهبرداری‌هایی که در سایت‌های فروش اجناس مانند دیوار صورت می‌گیرد، خبر داد و گفت: از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد.

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: متاسفانه هر روز بر تعداد اشخاص شیاد در فضای مجازی اضافه می‌شود. سایت دیوار با تمام مزایا و خوبی‌هایی که دارد یک محیط باز و بسیار مناسب برای جولان دادن این دسته از افراد است. شخص کلاهبردار انواع روش‌ها را امتحان می‌کند و خود را در این زمینه کاملاً به‌روز نگه می‌دارد.

توحیدی افزود: شهروندان برای اینکه در دام کلاهبرداران اینترنتی نیفتند باید از ماجرای کلاهبرداری سایت دیوار و سایر سایت‌های اینترنتی باخبر باشند تا با آگاهی بیشتری در این محیط‌ها به خرید و فروش اقدام کنید.


بیشتر بخوانید


این مقام انتظامی اذعان کرد: همچنین اکثر کلاهبرداری‌های سایت دیوار به این صورت است که اشخاص یک آگهی دروغین می‌سازند و هنگامی که با آن‌ها تماس می‌گیرید جهت رزرو کالا از شما درخواست پول می‌کنند. پس از آنکه پول به حساب آن‌ها ریخته شد دیگر به تماس‌های شما پاسخ نمی‌دهند. در این روش کلاهبردار شما را ترغیب به واریز پول به حسابش می‌کند. او می‌گوید که مال خواهان زیادی دارد و احتمالاً تا نیم ساعت دیگر مال به فروش می‌رسد.

او تصریح کرد: در این روش معمولا کالا با قیمتی بسیار مناسب برای فروش گذاشته شده و تصویری که انتخاب شده نیز متعلق به یک کالای با کیفیت و تمیز است که با توجه به قیمت درج شده بسیار وسوسه‌انگیز می‌شود.

سرهنگ توحیدی از شهروندان خواست هرگونه کلاهبرداری در این خصوص را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.