فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد گفت:یکی از اصلی‌ترین شگرد‌های مجرمان سایبری، کلاهبرداری نیجریه‌ای است، در این روش حساب کاربری افراد را هک کرده و به نام او برای دوستانش پیام فرستاده و درخواست واریز پول می‌کنند.

سرهنگ برزو تجاری فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه یکی از روش‌های رایج کلاهبرداری در فضای سایبری کلاهبرداری نیجریه‌ای است،  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: در این روش مجرمان سایبری اقدام به کلاهبرداری با هک کردن پیام رسان‌های اشخاص  می‌کنند و از این طریق به دوستان و آشنایان این اشخاص پیام می فرستند و درخواست پول می‌کنند.

تجاری افزود: همچنین کلاهبردار با ارسال ایمیل و یا پیام از طریق شبکه‌های اجتماعی به کاربران، و جعل عناوین مختلف از جمله تاجر ورشکسته، شاهزاده‌ای خلع شده، وکیل خانواده‌ای که بزرگ آن خانواده فوت کرده و یا برنده شدن در یک قرعه کشی و بخت آزمایی سعی در فریب کاربران و اخاذی از آنان می‌کند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در تمامی این روش‌ها پس از جلب اعتماد کاربران عنوان می‌شود برای دریافت جایزه خود و یا سهم بردن از ارث، باید مبالغی را تحت عنوان هزینه‌های مالیاتی و بانکی و... پرداخت کنند و در جهت متعاقد کردن کاربران مدارک مختلف مثل چکی که در وجه قربانی صادر شده را ارسال و سعی می‌کنند با استفاده از شیوه‌های مختلف مهندسی اجتماعی تا حد امکان  اخاذی کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.