معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: برنامه‌های مشترک وزارت علوم و معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری موجب تقویت امید و نشاط دختران دانشجو شده است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در آیین رونمایی از دور جدید برنامه‌های این معاونت در حوزه زنان و دختران دانشگاهی، با ارائه گزارشی از برنامه‌های مشترک وزارت علوم و معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری اظهار کرد: این برنامه‌های مشترک، موجب تقویت امید و نشاط دختران دانشجو شده است.

غفاری در سخنانی، برگزاری رویداد کمند در سطح دانشگاه‌های ۱۰ استان کشور را اقدامی ارزشمند و مؤثر در زمینه توانمندسازی دختران دانشجو جهت ورود به فضای کسب و کار توصیف کرد و افزود: اجرای این قبیل برنامه‌ها موجب توسعه سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

او همچنین توجه به مقوله زنان و دختران به عنوان نیمی از جامعه را زمینه ساز توسعه اجتماعی دانست و اظهار کرد: اجرای برنامه‌های مشترک در سطح دانشگاه‌ها همچون نهالی است که به شکوفایی و بالندگی دختران دانشجو می‌انجامد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزاری جشنواره ملی زن و علم را از دیگر برنامه‌های مشترک بر شمرد و گفت: این رویداد در بین بانوان دانشگاهی توانسته است منجر به ارتقای انگیزه‌های آنان و نیز الگوپذیری از مفاخر علمی و اجتماعی شود.

 غفاری افزایش شمار شرکت‌کنندگان در این جشنواره را بیانگر تثبیت این رویداد در جامعه علمی کشور دانست و  افزود: این روند در دوره جدید جشنواره که به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود باید تداوم یابد.

او در بخش دیگری از سخنان خود، برگزاری نمایشگاه‌های مد، لباس و صنایع دستی را از دیگر اقدامات مشترک دانست و اظهار کرد: جلب مشارکت دانشجویان در این برنامه نیز منجر به ترغیب آنان در تولید آثار ارزنده در زمینه مد، لباس و صنایع دستی به عنوان کالا‌های فرهنگی و هویت آفرین شده است.

غفاری در پایان سخنان خود طرح ملی توانمندسازی سفیران فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این طرح با طراحی متناسب با شرایط کرونایی در سال آینده در منطقه دانشگاهی به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.