معصومه ابتکار با اشاره به طرح کمند در راستای مهارت‌ آموزی حرفه‌ای دانشجویان دختر تاکید کرد: حامی فعالیت‌های کانونی دانشجویی هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در هشتمین جشنواره ملی رویش گفت: با افتخار می‌گویم که من هم یک کانونی هستم. فعالیت‌های هنری، علمی، پژوهشی، فناورانه و غیره در ایام کرونا تعطیل نشده و نشان می‌دهد که جامعه علمی کشور یک جامعه علمی پویا و زنده است. اقدامات دانشجویی و جامعه علمی با تاکید بر ظرفیت‌های فضای مجازی در حال ادامه است.

ابتکار ادامه داد: دانشجویان حاضر نیستند در مقابل مشکلات و محدودیت‌ها فعالیت خود را تعطیل کنند که درس بزرگی است برای اینکه بدانیم این مشکلات و موانع انگیزه‌های ما را کاهش نمی‌دهد. کانون‌ها منبع اصلی فعالیتشان اقدامات داوطلبانه است که بسیار ارزشمند است.

او تاکید کرد: کانون‌ها با انگیزه‌های معنوی و علایق دانشجویی سر و کار دارند و این دانشجویان در زمینه ورود به حوز‌ه‌های مختلف و نحوه فعالیت می‌توانند خلاقیت و نوآوری داشته باشند.

ابتکار در ادامه با بیان اینکه کانون‌های دانشجویی واقعا فرصتی ارزشمند هستند، اضافه کرد: حامی فعالیت‌های کانونی دانشجویی هستیم. به کانون‌ها از بعد زنان و مهارت‌های زندگی و خوب زیستن توجه می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: طرح کمند را که موضوع مهارت‌های حرفه‌ای است برای دانشجویان در نظر گرفته‌ایم، این طرح اجازه می‌دهد که دختران دانشجو قبل از فارغ التحصیلی در یک زمینه مهارت کسب کنند.

او افزود: با مجازی شدن این فعالیت‌ها می‌توان جشنواره تولیدات هنری و مد و لباس را در بعدی وسیع‌تر از قبل برگزار کرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: تقویت کانون‌های دانشجویی یکی از مسائل مهم دولت است و ما هم از این نوع فعالیت‌ها حمایت می‌کنیم. هر چه دانشجویان بتوانند در رشته‌های متنوع مهارت کسب کرده و قوی‌تر شوند، یک سرمایه برای فعالیت‌های اجتماعی و مدنی شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.