معاون خدمات شهری شهردار کرمان گفت: کارخانه بازیافت شهرداری کرمان در ۷ تا ۱۰ ساعت کاری، ۲۵۰ تا۳۰۰ تن زباله را بازیافت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دو طرح شهرداری کرمان، کارخانه بازیافت و خانه هنرمندان امروز در کرمان به بهره‌برداری رسیدند. 

مهران عالم زاده، شهردار کرمان در آیین بهره‌برداری از  کارخانه بازیافت شهرداری کرمان راه‌اندازی کارخانه بازیافت را برای درآمدزایی شهرداری و همچنین تاثیر مثبت زیست‌محیطی، مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با راه‌اندازی این کارخانه، بخش زیادی از زباله‌ها به‌ جای دفن شدن، بازیافت می‌شوند.

امیر مداح، معاون خدمات شهری شهردار کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ تُن زباله در شهر کرمان تولید می‌شود، گفت: این کارخانه در ۷ تا ۱۰ ساعت کاری، ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن زباله را بازیافت می‌کند.

 او افزود: زباله‌های تَر در فرآیند کارخانه به کود کمپوست تبدیل می‌شوند و زباله‌های خشک و از رده خارج، با فرآیند بازیافت، مجدد به چرخه تولید بازمی‌گردند.

علیرضا ریاضی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان نیز در حاشیه این بازدید، هزینه خرید سرند، نصب و راه‌اندازی خطوط کارخانه را بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اقدامات برای راه‌اندازی این کارخانه، از خردادماه امسال شروع شد و امروز به بهره‌برداری رسید.

افتتاح خانه هنرمندان کرمان 

در سی‌و نهمین هفته از پویش افتتاح شهرداری کرمان، خانه هنرمندان کرمان نیز امروز به بهره‌برداری رسید.

 مهران عالم زاده، شهردار کرمان در این آیین افتتاح گفت: خانه هنرمندان کرمان به‌ عنوان یکی از تشکل‌هایی که با اهداف عالی طراحی شده، نیاز‌مند یاری است.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم در این مراسم گفت: امیدواریم شاهد پویایی هرچه بیشتر خانه هنرمندان باشیم و این خانه، مرکز مشورتی برای ارتقای جایگاه هنری استان و مطالبه‌گری از دولت باشد.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار