رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به برقراری سفر‌های نوروزی گفت : به شدت نگران این دو هفته تعطیلی نوروزی هستیم و مسافرت و برگزاری دورهمی در این دو هفته می‌تواند آخر فروردین گرفتارمان کند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به نزدیکی ایام تعطیلات و برقراری سفر‌های نوروزی گفت : عملکرد مردم در این دو هفته بسیار مهم است و اگر این دو هفته غفلتی صورت گیرد، اواخر فروردین ماه گرفتار می‌شویم.

او به شناسایی ۲۶ مورد ابتلای کرونای انگلیسی در استان اشاره کرد و گفت : از این تعداد ۲۵ نفر در مسافرت و دورهمی‌ها آلوده شده اند و این زنگ هشداری برای همه ماست که اگر پیشگیری نکنیم و مسافرت برویم و دردورهمی‌ها شرکت کنیم، قطعا گرفتار شده و تمام استان را گرفتار می‌کنیم.

مرادی از تمام مسئولین عضو ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان خواست تا در این دو هفته نظارت‌ها را تشدید کرده و با جدیت هرچه تمام‌تردستورالعمل های بهداشتی را در سطح استان اجرایی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تشریح آمار یکساله کرونا در استان پرداخت و افزود: طی ۱۳ ماه شیوع این بیماری، ۴۴ هزار ۵۵۰ مبتلا در سطح استان شناسایی شده اند.

او افزود: متاسفانه طی این مدت ۱۴۹۴ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

مرادی تعداد بستری‌های حال حاضر کرونا در استان را ۱۵۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۷ نفر در بخش‌های ویژه بستری بوده که حال پنج نفر از آن‌ها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه متوسط موارد فوتی روزانه اسفندماه امسال را ۰.۹ نفر اعلام کرد و افزود: متوسط بستری روزانه در این ماه هم ۴۲ نفر بود که نسبت به دوران پیک بیماری در آبان ماه با ۲۹۲ بستری روزانه کاهش چشمگیری داشته است.

مرادی از انجام بیش از ۱۴۰ هزار تست PCR در سطح استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبر داد و افزود: در دو سه ماه گذشته هم ۳۷ هزار تست سریع انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اجرای چهار مرحله واکسیناسیون کرونا در سطح استان خبر داد و ادامه داد: در مجموع ۵۳۶۵ دُز واکسن به استان تحویل شده که از این تعداد تاکنون تزریق چهار هزار دُز انجام شده و مابقی ظرف یکی دو روز آینده تزریق خواهد شد.

او افزود: واکسن‌های توزیع شده با اولویت کادر بهداشت و درمان تزریق شده و تنها سهمیه‌ای برای ۸۰ نفر از جانبازان بالای ۷۰ درصد و نیز ۱۰۰ دُز برای سالمندان مستقر در سرای سالمندان استان در نظر گرفته شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.