معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : اجرای طرح مطالعات آینده نگر (کوهورت) روانسر با هدف ارزیابی وضعیت سلامت مردم، کمک شایانی به سلامت مردم منطقه می‌کند .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : اجرای طرح مطالعات آینده نگر (کوهورت) روانسر با هدف ارزیابی وضعیت سلامت مردم، کمک شایانی به سلامت مردم منطقه می‌کند و از آن می‌توان به عنوان یک خدمت ارزشمند برای مردم نام برد.

او گفت : دانشگاه علوم پزشکی در راستای حمایت و پشتیبانی از این مرکز آمادگی دارد و از مردم و مسئولان این شهرستان درخواست می‌کنم کماکان به همکاری صادقانه خود با این مرکز که کمک بسیار زیادی به سلامتی مردم میکند ادامه دهند.

مطالعه و آزمایش سیزده هزار نفر در مرکز مطالعات آینده نگر

یحیی پاسدار مدیر امور بین الملل و از مجریان طرح گفت : سیزده هزار نفر از مردم شهرستان در مرکز مطالعات آینده نگر (کوهورت) مورد آزمایش و مطالعه قرار گرفتند.

او گفت : حدود ۴۷ درصد از زنانی که مورد مطالعه قرار گرفته اند دارای اضافه وزن و چاقی هستند و شایعترین بیماری‌های موجود در میان افراد مورد مطالعه شامل چاقی (اضافه وزن)، کبد چرب، فشارخون و دیابت می‌باشد که در این میان برخی از افراد از وجود بیماری خود آگاهی نداشته اند.

پاسدار افزود : نمونه‌ها پس از انجام آزمایشات اولیه در دمای منفی ۷۰ درجه نگهداری میشوند و تا ۲۰ سال قابلیت بهره برداری دارد.

او افزود : کوچکترین تغییر و تحولی در بدن این افراد ثبت و تجزیه و تحلیل شده و عوامل موثر بر سلامتی و بیماری مردم منطقه مشخص خواهد شد و این مطالعه کمک خواهد کرد که برای نسل آینده برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم عوامل بیماری زا را کنترل کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.