به منظور همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشکده علوم پزشکی تربت جام با دانشگاه غالب هرات افغانستان، جلسه وبینار رئیس، معاونت آموزش و اعضای هیئت علمی دانشکده با مسئولان دانشگاه غالب هرات افغانستان برگزار شد.

محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ با اشاره به مشترکات مذهبی، فرهنگی، آموزشی منطقه و مسافت کوتاه هرات تا تربت جام گفت: باید جلسات مشترک بیشتری جهت تبادل نظر، تحقیقات و کنفرانس‌های مشترک بین اساتید و هئیت علمی داشته باشیم و پیگیر تفاهم نامه‌های همکاری که از قبل امضا شده باشیم.

او افزود:با توجه به اهمیت همکاری‌های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری میان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و به منظور تسهیل تبادل علمی- بین المللی و توسعه روابط علمی و حمایت از فعالیت‌های تحقیقی مشترک، تفاهم‌نامه برای همکاری مشترک بین دو دانشگاه منعقد شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد:دانشکده علوم پزشکی تربت جام آماده همکاری با دانشگاه غالب هرات در زمینه آموزش‌های علمی و پذیرش دانشجویان افغانستانی را دارد.

محمد افکار بیان کرد:پیگیری، مکاتبات و هماهنگی لازم جهت پذیرش دانشجو انجام شده و طی توافقات، دانشجویان محترم افغانستانی جهت استفاده خدمات آموزشی در ایران و انجام‌ها تبادل فرهنگی انتقال علم و رفع محدودیت‌ها به زودی در دانشکده علوم پزشکی تربت جام پذیرش خواهند شد.

او تصریح کرد:در مورد میزان مبتلایان کرونا و بیماری‌های مشترک مثل سیل، وبا و. بحث و تبادل نظر انجام شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام تاکید کرد:همانطور که از قبل ما همکاری‌های خوبی داشتم با تشکیل چنین جلساتی پیوند میان دو دانشگاه بیشتر و بهتر خواهد شد.

افکار اظهار کرد: در مورد دوره‌های کوتاه مدت علمی حوزه درمان و بهداشت به صورت عملی و تئوری به صورت ویدیو کنفرانس در زمان کرونا و بعد از ریشه کنی بیماری به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//ز‌ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.