۲۵ نفر از استادان زن دانشگاه‌های لبنان از پیروان ادیان مختلف در سفر رسمی به مشهد از دانشگاه فردوسی دیدن کردند.

جمعی از استادان زن دانشگاه‌های لبنان از دانشگاه فردوسی بازدید کردندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حسین نبی زاده مدیر امور نخبگان و دانشجویان کشور‌های سـوریـه و لبنان در ایران در جمع خبرنگاران در مشهد گفت: این استادان در سفر یک هفته‌ای خود به ایران با بعضی از مسئولان علمی و پژوهشی نیز گفتگو‌هایی انجام دادند و پس از بازدید از قسمت‌های مختلف دانشگاه فردوسی مشهد در جلسه‌ای با مدیران دانشگاه شرکت کردند.

او با بیان این که روابط علمی دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه‌های کشور لبنان در حال افزایش است،  تصریح کرد: امید است رفت وآمد‌ها عاملی بر پیشرفت علمی و پژوهشی بین دو کشور لبنان و ایران باشد و تبادل علمی بیشتری صورت گیرد.
 

کرسی زبان فارسی  در دانشگاه لبنان


احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این هیات به ریاست خانم "هلا اصایغ"به مدت یک هفته از دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مختلف ایرانی دیدار کرده اند.

او با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه‌های لبنان، تصریح کرد: در سال ۱۳۸۹ تفاهمنامه‌ای با تنها دانشگاه دولتی آن کشور که دارای بیش از ۷۵ هزار دانشجو است برای ایجاد کرسی زبان فارسی به امضا رسید و اکنون در حال هماهنگی برای ایجاد مقطع کارشناسی ارشد مشترک زبان فارسی در آن دانشگاه هستیم.

مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تاکنون برگزاری دو دوره همایش بین‌المللی ادبیات تطبیقی فارسی و عربی با همکاری دانشگاه لبنان انجام شده است و آمادگی برگزاری مجدد آن را برای سال ۹۹ داریم.
 
رضا پیشقدم معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در جمع خبرنگاران گفت: در شهریور امسال پنج دانشگاه بزرگ تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز در قالب کنسرسیومی به نام " تفتاش" قرار است در نمایشگاهی در کشور لبنان دستاورد‌های خود را برای جذب دانشجو و معرفی دانشگاه‌های ایرانی برگزارکنند.
 
انتهای پیام//ف.غ
 

جذب دانشجو و معرفی دانشگاه‌های ایرانی به خارج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.