سومین کنگره قلب رضوی با حضور ١٨کشور جهان در بیمارستان رضوی مشهد آغاز شد.

آغاز سومین کنگره جهانی قلب رضوی در مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود شبستری دبیر علمی سومین کنگره جهانی قلب رضوی مشهد در کنگره قلب رضوی گفت: این کنگره با تعداد ١٨ کشور جهان و  حضور ٢٢انجمن ایرانی و چهار انجمن خارجی فعالیت خود را آغاز کرد.

او افزود:در طی ٣روز برگزاری این کنگره تعداد ٢٢عمل جراحی زنده بر روی ٢٢فرد با گرفتگی قلبی و عروقی مختلف بصورت زنده انجام می‌شود.

دبیر علمی سومین کنگره جهانی قلب رضوی افزود: از دیگر برنامه‌های این کنگره در طی این ٣روز، کلاس عملی تشریح قلب، اکوی سه بعدی، CT و MRI خواهد بود.

در ادامه نیز فریدون نوحی رییس انجمن قلب و عروق ایران گفت: این کنگره به همت افراد زیادی در طی یک سال گذشته و با پشتیبانی تولیت آستان قدس رضوی به انجام رسیده است و امیدوارم همانند سال‌های گذشته رضایت اساتید و دانشمند حوزه پزشکی را در بر داشته باشد.

حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از مشخصه‌های اصلی دین اسلام دفاع از علم است و سیره علمی و عملی اهل بیت(علیهم السلام)  این را تایید می‌کند.

او افزود: می توان با تاکید بر ظرفیت‌های علمی کشور و ایجاد ساختار‌های جدید در حوزه علمی، شتاب مضاعفی ایجاد کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: قلب وسیله فهم و درک مطالب است و ایمان، به قلب تحقق می‌یابد که خداوند آن را مطهر رحمت، اطمینان و سکینه معرفی کرده است.
 
کنگره جهانی قلب رضوی از ١٧تا ١٩مهرماه در بیمارستان رضوی مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام//ر. س
 

 

۱۸ کشور جهان در تبادل علمی خود در مشهد حضور دارند



 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.