مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: در بحث رتبه های زیر۱۰۰۰ در کنکور امسال دانش آموزان کرمانی ۳۸ درصد رشد داشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان امروز در جلسه شورای آموزش وپرورش در استانداری کرمان، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۰ درصد از مصوبات جلسات برگزار شده طی سال ۹۹ محقق وعملیاتی شده است.

او افزود: نزدیک به ۱۳ ماه است که نظام تعلیم وتربیت به علت شیوع بیماری کرونا دچار اخلال شده است در صورتی که تا قبل از این اتفاق، آموزش به روال عادی وطبیعی جلو می‌رفت.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه در چنین مواقعی است که با وجود شرایط سخت وبحرانی، کارآمدی‌ها مشخص شود، عنوان کرد:، ولی کار آموزش دانش آموزان از همان ابتدای شیوع این بحران، با رویکرد خوبی از سرگرفته شد.

او افزود: راه اندازی شبکه شاد برای آموزش دانش آموزان یک در فضایی امن وانحصاری ایجاد شده و بالغ بر ۸۰ درصد از دانش آموزان از این طریق آموزش خود را پی می‌گیرند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان با بیان اینکه یکی از اهداف مهم آموزش وپرورش، آموزش با کیفیت است، عنوان کرد: برای بهتر پیش رفتن نحوه آموزش ویادگیری علاوه بر برنامه ریزی‌های انجام شده، بالغ بر ۵ هزار دستگاه تبلت به همت خیران وبنگاه‌های اقتصادی به دانش آموزان فاقد وسیله آموزشی، اهدا شده است.

او افزود: همچنین ۶ هزارو ۵۰۰ محتوای الکترونیکی تربیتی وآموزشی برای جلوگیری از عقب ماندن برخی از دانش آموزان به سراسر استان ارسال شده است.

اسکندری نسب با قدردانی از اداره کل نوسازی مدارس، گفت: به همکاری این اداره، توانسته ایم بالغ بر ۲ هزار کلاس درس و ۲۰۰ واحد تجاری با ۴۱ میلیارد تومان اعتبار، به این نظام آموزشی اضافه کنیم.

او افزود: از ۳۲ منطقه در استان، در مجموع ۱۶ منطقه مورد توجه ویژه آموزش وپرورش قرار گرفته است که به همت یک تیم برای بررسی هرچه بهتر نقاط ضعف آموزشی این مناطق، پیگیر جدی هستند.

او بیان کرد: بالغ بر ۷ هزارو ۵۰۰ محتوای الکترونیکی نیز در سایت آموزشی، بارگزاری شده است.

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان با ابراز خرسندی از حضور پررنگ دانش آموزان در کنکور امسال، گفت: در کنکور امسال ۳۸ درصد رشد دانش آموزان با رتبه‌های کمتر از هزار را داشته ایم.

علی زینی وند استاندار کرمان نیز در این نشست با تشکر از زحمات و پیگیری ها‌ی مدیران برای عملی شدن مصوبات جلسه طی امسال، گفت: باید مصوبات را بیان کنید که قابلیت اجرا وپایش و رصد باشند.

او افزود: انتخابات امر مهمی است و با تقاضا از تمامی آحاد جامعه بخصوص فرهنگیان فرهیخته با مشارکت شکوهمند در این امر، نقش پر رنگی از خود را بر جای بگذارند.

او با اشاره به اینکه ثبت نام در شورا‌های شهر به اتمام رسیده است، بیان کرد: فرهنگیان تلاش کنند که هیچ روستایی بدون شورای روستایی باقی نماند.

زینی وند با اشاره به مصوبات اعلام شده، گفت: مهارت آموزی وفنی وحرفه‌ای بسیار شرایط خوبی را برای مهارت آموزان جهت ایجاد اشتغال، فراهم می‌کند.

او افزود: با سوق دادن دانش آموزان به این حرفه ها، مشخص می‌شود که نظام آموزشی مسیر درست را پی گرفته است.

استاندار کرمان افزود: جهت گیری همه ما مدیران برای این امر و تقویت آن بسیار حایز اهمیت است.

او عنوان کرد: علاوه بر بنده که  به این موضوع توجه خواهم داشت، فرمانداران هم بایستی از این عمل استقبال کنند.

استاندار کرمان در ادامه جلسه به ظرفیت‌های خوب استان اشاره کردو گفت: در حوزه املاک آموزش وپرورش با تشخیص مهارت عمرانی با در نظر گرفنن فرآیند قانونی، سازماندهی خواهند شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.