معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: برای سال آینده ۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان در حوزه آتش نشانی پیش بینی شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در آیین افتتاح ایستگاه ۵۳ آتش نشانی و بهره برداری از هشت دستگاه خودرو عملیاتی سنگین گفت: افزایش تعداد ایستگاه‌ها متناسب با توسعه شهر، جانمایی دقیق ایستگاه‌ها مطابق با مطالعات و استاندار‌های تعیین شده و تامین ماشین آلات تخصصی متناسب با فراروانی عملیات ایستگاه‌ها نقش بسیاری مهمی بر تامین ایمنی شهر و آسایش و آرامش شهروندان دارد.

او افزود: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد توجه ویژه‌ای بر این موضوع داشته اند که در سال‌های اخیر توانسته ایم اعتبارات خوبی در این زمینه کسب کنیم. امسال بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در آلبوم بودجه ۹۹ برای احداث ایستگاه‌های جدید و بهسازی ایستگاه‌های موجود پیش بینی شده بود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: با تلاش خوب همکاران ما در سازمان آتش نشانی وخدمات شهری شهرداری مشهد از ابتدای سال تاکنون دو ایستگاه مجد در منطقه یک و ایستگاه غدیر در منطقه هفت به بهره برداری رسیده است. همچنین ایستگاه شماره ۱۰ که دارای مکان استیجاری و نامناسب بود نیز ساختمانی در حاشیه موسوی قوچانی منتقل شد.

یعقوبی بیان کرد: امروز ایستگاه رازی در زمینی به مساحت هزار و ۴۰۰ متر مربع آماده بهره برداری شده است که کلیه عملیات‌های اطفا حریق و امداد ونجات در این ایستگاه انجام می‌شود. این ایستگاه با سایر ایستگاه‌ها شماره هفت و ۳۵ مجاورت دارد و ایستگاه شماره ۱۴ و ۳۶ را نیز پوشش می‌دهد که نشان دهنده جانمایی خوب این ایستگاه است.

او تصریح کرد: همچنین پیگیر ایستگاه رسالت هستیم که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است امیدواریم در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد. علاوه بر ایستگاه‌های احداثی برنامه ریزی‌هایی برای بهسازی ایستگاه‌ها شده است و تاکنون علاوه بر ایستگاه مفتح که به صورت کامل بهسازی شده، ایستگاه‌های دیگر نیز بهسازی و تامین تجهیزات شده است.


معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: امسال ۳۷ میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات هزینه شده است و امروز نیز هشت دستگاه خودرو عملیاتی سنگین نیز به سیستم اضافه می‌شود. همچنین مقدمات خرید یک نردبان ۳۲ متری با توجه به بافت منطقه ۱۰ در دستور کار گرفته است که سال آینده به ایستگاه اضافه می‌شود.

یعقوبی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ماموریت داشتیم تا در کنار تمامی ماموریت‌های موجود در حوزه خدمات شهری به مسائل اجتماعی بپردازیم. از جمله پروژه‌های بزرگ خود می‌توان به تصفیه خانه سپتاژ با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان، پروژه ساماندهی کشف رود با اعتبار بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان، پروژه «ایست کار» و کلان پروژه کاشت هزار و ۵۰۰ درخت اشاره کرد.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.