افتتاح ایستگاه اتش نشانی مهرگان مشهد

ایستگاه اتش نشانی ۴۵۰ مهر گان مشهد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد وسیصدوپنجاه سه میلیون وهفتصدو پنج هزار ودوازده ریال به بهر برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در این مراسم گفت: با احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی مختلف در مشهد در حال حاضرامکانات و توان عملیاتی آ در نقاط مختلف مشهد به صورت عادلانه توزیع شده است.

آتشپاد دوم حسن جعفری افزود: در سال‌های اخیر سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد توانسته 20 ایستگاه آتش‌نشانی در نقاط مختلف شهر احداث کند و این در حالی بود که قبل از آن تمام امکانات و توان عملیاتی این سازمان در هسته مرکزی شهر متمرکز شده بود.

وی گفت: در حال حاضر توان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی مشهد در نقاط مختلف سطح شهر مشهد به خصوص مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر به صورت عادلانه توزیع شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: در گذشته در برخی از نقاط شهری مشهد زمان رسیدن به محل حریق به واسطه کمبود ایستگاه آتش‌نشانی به 20 تا 30 دقیقه می‌رسید اما در حال حاضر این زمان به استاندارد مطلوب رسیده است.

آتشپاد دوم جعفری با اشاره به اهمیت ایستگاه آتش‌نشانی شهرک مهرگان که به بهره‌برداری رسید گفت : شهرک مهرگان 250 هزار نفر جمعیت دارد که متاسفانه در زمان حادثه و یا حریق به دلیل نبود ایستگاه آتش‌تشانی مجبور به استفاده از امکانات ایستگاه طبرسی دوم و یا ابتدای خواجه ربیع بودیم که این خود زمان رسیدن به محل حادثه و حریق را افزایش می‌داد.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی شهرک صنعتی به این ایستگاه و نیاز جمعیت ساکن در شهرک مهرگان، ایستگاه آتش‌نشانی حاضر با اعتبار یک میلیارد و 350 میلیون تومان احداث شد که زمین آن از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تامین شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: با احداث این ایستگاه زمان رسیدن به محل حریق و حادثه در شهرک مهرگان و مناطق تحت پوشش آن؛ کاهش و به 3.5 دقیقه خواهد رسید.

اتشپاد دوم جعفری افزود: در گذشته خسارت حریق در شهرک مهرگان به واسطه نوبد ایستگاه آتش‌نشانی به 6 میلیارد تومان نیز می‌رسید که خوشبختانه با احداث ایستگاه آتش‌نشانی این خسارت کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار