نیارکی گفت: سال گذشته برای احیای یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی هدف گذاری شد که بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد غیرفعال به چرخه تولید بازگشتند.

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به رغم محدودیت‌های بین المللی، امروز شاهد رشد تولید در محصولات منتخب صنعتی هستیم که این روند نشان از عزم صنعتگران کشورمان برای توسعه اقتصادی کشور دارد. سال ۹۹ از بین ۳۸ محصول منتخب صنعتی ومعدنی، جهش تولید در ۲۵ زنجیره صنعتی و معدنی رخ داده است.

او با اشاره به مشکلات تامین مواد اولیه ادامه داد: طرح‌های صنعتی بزرگی در کشور به بهره برداری رسیده است و در دهه مبارک فجر نیز بنگاه‌های بزرگی به چرخه تولید اضافه شدند و خوشبختانه ظرفیت‌های صنعتی خوبی در سراسر کشور با همکاری فعالان اقتصادی در کشور ایجاد شد. با توجه به روند صعودی محصولات تولیدی در بخش‌های مختلف صنعتی شاهد رشد اقتصادی در بخش صنعت هستیم و به دلیل افزایش توسعه ظرفیت تولید در تعدادی از واحد‌های صنعتی شاهد افزایش تقاضای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید هستیم.


بیشتر بخوانید:


نیارکی گفت: تلاش ما بر این است که با امکانات موجود، مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های صنعتی کشور را به شکل عادلانه‌ای تامین و توزیع کنیم. اقدامات زیادی در تامین مواد اولیه و تلاش برای حذف واسطه‌‎ها و توزیع عادلانه مواد اولیه انجام شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت بیان کرد: یکی از موضوع‌های مهمی که از سوی وزارت صمت و سازمان‌های صمت در هر استان و همچنین شرکت‌های صنعتی دنبال می‌شود موضوع احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال است. سال گذشته برای احیا و بهره برداری مجدد یک هزار و ۵۰۰ واحد هدف گذاری شد که طبق آخرین آمار بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد غیرفعال به چرخه تولید بازگشتند.

او گفت: هدف از اجرای توسعه و تعمیق ساخت داخل، افزایش خوداتکایی صنعتی در کشور، افزایش نوآوری، کاهش وابستگی و افزایش عمق ساخت داخل است. برای رسیدن به این اهداف و با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده باید ۳.۲ میلیارد دلار داخلی سازی صورت بگیرد که تا پایان سال بیش از ۳ میلیارد دلار آن با بهره برداری از طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای و پروژه‌های ساخت داخل محقق شده است.

نیارکی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته و توجه مناسب وزارت صمت به مدیریت واردات کالا، واردات کالا‌های غیر ضروری،  مصرفی و مصرفی با دوامی که مشابه ساخت داخل دارند و امکان تامین آن در داخل وجود دارد تا حدود زیادی مدیریت شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار