تزریق مرحله اول واکسیناسیون کرونای سالمندان واجد شرایط در ۳۹ مرکز شبانه‌روزی سالمندان خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد عارف آرام جانشین معاونت توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، گفت: این طرح هم اکنون در شهر‌های تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور در حال اجرا است و تا پایان فروردین به همه‌ی مراکز تسری می‌یابد.

او افزود: از ۳۹ مرکز سالمندان شبانه‌روزی استان، ۲ مرکز در تربت حیدریه، یک مرکز در تربت جام، یک مرکز در تایباد، ۲ مرکز در چناران، ۳ مرکز در نیشابور، ۲ مرکز در سبزوار، یک مرکز در داورزن، ۲۰ مرکز در مشهد، ۲ مرکز در درگز، یک مرکز در کاشمر، یک مرکز در بردسکن، یک مرکز در گناباد، ۲ مرکز در طرقبه شاندیز واقع شده‌اند.

جانشین معاونت توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، ادامه داد: واکسن مراکز از نوع اسپوتنیک روسی است، به جهت وضعیت خاص سالمندان مراکز، از شبکه بهداشت شهرستان‌ها خواسته‌ایم یک بیمارستان معین در آن شهرستان معرفی کنند تا اگر چنانچه مشکلی برای سالمندان مرکز پیش آمد آن بیمارستان بلافاصله پذیرش داشته باشد و امکانات درمانی لازم را در اختیار بگذارد.


بیشتر بخوانید



آرام درباره سالمندان غیر واجد شرایط بیان کرد: کسانی که ۱۵ روز قبل بیماری کرونا داشته‌اند، سابقه شیمی‌درمانی دارند، در زمان دریافت واکسن تب داشته باشند، الرژی شدید به واکسن دارند، مشکلات متعدد جبران نشده در چند ارگان دارا باشند، زخم بستر‌های متعدد داشته و یا دارای سرطان پیشرفته، زندگی نباتی و یا در کما باشند واجد شرایط محسوب نشده و واکسن دریافت نمی‌کنند.

او تصریح کرد: در مجموع ۳۹ مرکز شبانه‌روزی ۱۴۴۸ نفر سالمند زندگی می‌کنند و ۹۵۰ نفر پرسنل نیز از این عزیزان مراقبت می‌ کنند که در مجموع ۲۵۰۰ نفر می‌شوند که همگی در صورت داشتن شرایط لازم، واکسینه خواهند شد.

جانشین معاونت توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، تأکید کرد: سالمندان دو دوز واکسن دریافت می‌کنند که به فاصله ۲۸ روز به آن‌ها تزریق می‌شود.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۲۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
من شنیدم واکسن روسی واکسن خوبیه و الان هم به این بنده خداها واکسن روسی زدند ایشالا عوارض خاصی براشون نداشته باشه