عضو هیئت علمی علوم پزشکی شیراز گفت: در روز‌های شیوع کرونا، انجام فعالیت‌های بدنی برای پیشگیری از بروز بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی و بی‌تحرکی، ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اورنگ ایلامی در یک کارگاه مَجازی گفت: با بروز پاندمی کووید-۱۹، امکان ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر به دلیل تاکید بر فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش مدت زمان حضور در خانه و کاهش تحرک‌های جسمی، بیشتر شده است.

او با بیان اینکه ورزش و حرکت‌های بدنی مناسب به ویژه برای افرادی‌که زمان زیادی را در خانه هستند، برای حفظ سلامت جسمی، ضروریست، گفت: ورزش و انجام فعالیت‌های بدنی متعادل می‌تواند در شرایط همه گیری کرونا به افراد در کاهش اضطراب و افسردگی کمک کنند.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: انجام فعالیت‌های بدنی و فیزیکی متعادل، منجر به حفظ سلامت جسم و ذهن افراد شده و آنان را در برابر ویروس کرونا، مقاوم خواهد کرد.

بیماری‌های ناشی از کم تحرکی و بی تحرکی

ایلامی با اشاره به اینکه بی تحرکی جسمانی یا نداشتن فعالیت بدنی منظم، چهارمین عامل خطرساز مرگ و میر جهانی محسوب می‌شود، گفت: شیوع بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان، پوکی استخوان، افسردگی و اضطراب و دیگر عوامل خطرساز نظیر فشارخون بالا، افزایش قندخون، اضافه وزن و چاقی، از عوارض کم تحرکی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه کم تحرکی علاوه بر افزایش احتمال ابتلای افراد به دیابت و بیماری‌های قلبی در بروز بیماری‌های اسکلتی نیز تاثیر دارد، یادآور شد: فعالیت بدنی علاوه بر تقویت ستون فقرات، موجب تحریک تشکیل و بهبود رشد استخوان و جلوگیری از خطر آسیب استخوان در اثر پیری و پوکی استخوان می‌شود.

دریافت مشاوره از کلینیک‌های بیماری‌های غیرواگیر در فارس

این پزشک متخصص به شهروندان توصیه کرد که خدمات مشاوره در مورد فعالیت‌های بدنی را از کلینیک‌های بیماری‌های غیرواگیر در فارس دریافت کنند.

ایلامی گفت: معاونت درمان دانشگاه با برنامه ریزی و ارایه خدمات سطح ۲ و ۳ در این کلینیک ها، با انجام مداخلات لازم از بروز و تشدید عوارض بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: اجرای برنامه منظم ورزشی در سلامت افراد و کند کردن روند پیری نقش دارد؛ در نتیجه می‌توان گفت که تحرک و انجام منظم فعالیت‌های ورزشی در سلامت جسم، روح و ظاهر انسان تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار