سرهنگ یادگار نژاد با اشاره به شیوع کرونا و افزایش خرید‌های اینترنتی گفت: ۴۰ درصد از جرائم سایبری را کلاهبرداری‌های اینترنتی تشکیل می‌دهد.

سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با توجه به همه گیر شدن بیماری کرونا، یکی از ملزومات شهروندان خرید‌های اینترنتی است که بی دقتی آن ها در این خرید‌ها امکان سوء استفاده کلاهبرداران را فراهم کرده است.

او با بیان اینکه کلاهبرداران با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد، اقدام به سرقت‌های بانکی و برداشت‌های غیرمجاز می‌کنند، افزود: ۴۰ درصد از جرائم سایبری را کلاهبرداری‌های اینترنتی تشکیل می‌دهد.

سرهنگ یادگار نژاد توصیه کرد: شهروندان حتما از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی که دارای نماد الکترونیکی معتبر هستند، خرید‌های خود را انجام دهند. 

سرهنگ یادگار نژاد تاکید کرد: مردم حتی در خرید‌های زیر صدهزار تومان نیز از رمز پویا استفاده کنند و در زمان خرید از سایت‌ها و فروشگاه‌هایی که کالای دست دوم را به فروش می‌رسانند، حتما گزینه پرداخت پول در منزل را انتخاب کنند.

او  بیان کرد: توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفا و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم با کلمه https شروع و صرفا با عبارت.shaparak.ir (دات شاپرک دات آی آر) به پایان می‌رسد، مورد تاکید است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شهروندان خواست موارد مشکوک را با شماره تماس ۲۱۸۲۴۶۰۳ به پلیس فتا کرمان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار