رئیس شورای اطلاع رسانی استان کرمانشاه با تاکید بر نقش آفرینی رسانه‌ها در مراحل انتخابات گفت : رسانه‌ها با تحرک و اتحاد می‌توانند سطح مشارکت مردم در انتخابات را تغییر داده و فضای با نشاطی رقم بزنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین خوش اقبال رئیس شورای اطلاع رسانی استان کرمانشاه تبیین و آگاهی رسانی را مهم‌ترین نیاز مرحله قبل از انتخابات دانست و گفت : می‌طلبد که رسانه‌ها در انجام این ماموریت و مسئولیت مهم با دغدغه مندی و تلاش خود زمینه ساز حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رای باشند.

او گفت : کاری که امروز رسانه‌ها و بلندگو‌های معاند برای آن تلاش می‌کنند مقابل مشارکت حداکثری بوده و ناامید کردن مردم، بی تاثیر نشان دادن رای مردم و القای ناکارآمدی انتخابات هدف آن‌ها قرار گرفته است.

خوش اقبال با بیان اینکه رسانه‌ها افسران جنگ نرم نظام اسلامی در مقابله با تحریفات، تخریب‌ها و امواج مسموم هستند، افزود: رهبری انقلاب در سخنان اخیر خود بر حضور فعالانه و خستگی ناپذیر جوانان در فضای مجازی به عنوان افسران جنگ نرم تاکید داشتند.

او افزود: رسانه‌ها نگذارند که فضای مجازی جولانگاه امواج مخرب و مایوس کننده جبهه معاندان بشود.

او سومین راهبرد رسانه‌ها در انتخابات را دعوت از همه دلسوزان، افراد متخصص و مجرب برای حضور در انتخابات دانست و ادامه داد: در کنار رقم خوردن مشارکت حداکثری، ارتقای کیفیت انتخاب و تقویت رقابت نیز نیاز به توجه دارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان کرمانشاه مهم‌ترین محور برای مجریان انتخابات را حفظ بی طرفی، سلامت و امنیت انتخابات عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، رقابت و مشارکت نیز حائز اهمیت است که برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

او با بیان اینکه هرچه مردم نسبت به امنیت و سلامت انتخابات اطمینان داشته باشند مشارکت بیشتری شاهد خواهیم بود افزود: به مسئولان ستاد‌های انتخاباتی در شهرستان‌ها تاکید داشته ایم که ارتباط مستمر و مداوم جهت تنویر افکار عمومی با رسانه‌ها داشته باشند.

حسین خوش اقبال با تاکید بر اولویت حفظ سلامت جامعه از رسانه‌ها خواست که با اطلاع رسانی و اقناع بخشی تجمعات مردم در جمعه آخرسال و چهارشنبه سوری به کمترین حد برسانند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: تا پایان روز ششم ثبت‌نام (دوشنبه ۲۵ اسفندماه) آمار ثبت‌نام شدگان تایید شده داوطلبان شورای شهر‌های استان به ۶۶۰ نفر رسیده که از این تعداد ۶۲ نفر زن و ۵۹۸ نفر مرد هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.