معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: سهمیه اشتغال امسال این شهرستان هزار و ۴۰۳ شغل بوده که تاکنون یک هزار و ۶۴۶ مورد معادل ۱۱۷ درصد ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حشمت رضایی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت : از دستگاه‌های اجرایی که در جهت اشتغال در شهرستان پیشرو بوده قدردانی می‌کنم که نتیجه تعامل بانک‌های عامل است.

او گفت : نظارت از سوی بانک‌ها و دیگر ادارات عضو ستاد نیز بر شغل‌های ایجاد شده به طور مستمر انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین افزود: کمیته امداد امام (ره) این شهرستان نیز در استان کرمانشاه رتبه دوم و در کشور به عنوان دستگاه برتر در حوزه اشتغال انتخاب شده است.

رضایی ادامه داد: همچنین رتبه دوم استان کرمانشاه در زمینه پرداخت یارانه دستمزد را داریم و در مصوبه‌های بیمه‌ای رتبه دوم استان را داریم که نتیجه پیگیری‌های کار گروه اشتغال است.

او ادامه داد: پارسال ۹۳ میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد ۲۲۱ طرح در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات با اشتغالزایی ۳۱۲ نفر از محل اشتغال پایدار روستایی و عشایری در قصرشیرین پرداخت شد.

او گفت: از محل اعتبارات زلزله در قصرشیرین نیز تا پایان سال ۹۸ برای ۸۲۴ طرح در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات در مجموع ۳۳۰ میلیارد و ۴۵۱ میلیون ریال تسهیلات توسط بانک‌های عامل پرداخت شد که یک هزار و هفت تن اشتغالزایی داشته است.

دستگیری حفاران غیرمجاز در سرپل ذهاب

فرمانده انتظامی سرپل‌ذهاب گفت: حفاران غیرمجاز در این شهرستان که اقدام به حفاری در کوه‌های اطراف این شهرستان می‌کردند، توسط ماموران پلیس انتظامی دستگیر شدند.

منوچهر رضایی افزود: در پی اخبار واصله از منابع مخبرین مبنی بر اینکه افرادی با هویت معلوم در سطح کوه‌های اطراف شهرستان سرپل ذهاب اقدام به حفاری غیرمجاز به منظور کشف و فروش اشیاء تاریخی این سرزمین کردند که جهت بررسی موضوع، عوامل انتظامی به محل عزیمت شدند.

او افزود: در بازرسی به عمل آمده مشاهده شد که آثار کنده کاری و تخریب به جهت کشف اشیای تاریخی مشهود بوده از این رو در این راستا تعداد ۲ نفر متهم دستگیر و مجرمان برابر مستندات موجود با هماهنگی دادستان شهرستان بازداشت شدند.

فرمانده انتظامی سرپل ذهاب گفت: دادستانی و نیروی انتظامی در برخورد با سارقان میراث فرهنگی هیچ گونه اغماضی نداشته و اگر کسی بخواهد به میراث این خاک تعرض داشته باشد به طور قطع با او برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ فوریت‌های پلیسی و سامانه ۱۹۷ به ماموران انتظامی اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

تلاش در زمینه تامین مایحتاج مردم

فرماندار قصرشیرین گفت: اکنون مشکلی در تامین اقلام و کالا‌های اساسی مردم در این شهرستان مرزی وجود ندارد و با این وجود اداره صنعت معدن و تجارت بیش از پیش در زمینه تامین مایحتاج مردم باید تلاش کند.

مرادعلی تاتار افزود: نظارت بر بازار شب عید در این شهرستان تشدید شده و تمام تخلفات نیز به صورت ویژه رصد و بررسی می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا نظارت کامل بر واحد‌های صنفی و بازار انجام می‌شود و این امر تشدید شده و با متخلفانی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند نیز برخورد می‌شود.

فرماندار قصرشیرین گفت: تمام ادارات مربوطه پای کار هستند و بر اجرای موازین بهداشتی نظارت دارند تا سلامت مردم به مخاطره نیفتد.

تاتار ادامه داد: قصرشیرین یک شهرستان مرزی است و باید مدیرانی در راس کار قرار گیرند که توانایی لازم را برای اجرای سیاست‌های دولت داشته باشند.

او گفت: با توجه به اینکه علاوه بر جمعیت اهالی شهرستان ما نیرو‌های نظامی، کارگران و کارکنان شاغل در مرز‌ها و عشایر را نیز داریم و جمعیت ما بیش از آمار اعلام شده است می‌طلبد که متناسب با این جمعیت اقلام و کالا‌های اساسی در شهرستان توزیع شود.

تاتار ادامه داد: اداره صنعت، معدن و تجارت (صمت) نقش مهمی در کنترل بازار و نظارت بر اصناف را دارد و باید همواره در تامین کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی مردم تلاش کند.

او خواستار همکاری مردم در راستای تنظیم بازار و ارائه گزارش تخلفات واحد‌های صنفی از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۴ به منظور برخورد با متخلفان و گران فروشان و همچنین احتکارکنندگان مواد غذایی شد.

قرنطینه یک روستای شهرستان صحنه در پی ابتلای ۱۰ نفر از اهالی آن به ویروس کرونا

رئیس ستاد کرونا شهرستان صحنه از قرنطینه یک روستای این شهرستان در پی ابتلای ۱۰ نفر از اهالی آن به ویروس کرونا به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی خبر داد.

علیرضا حیدری گفت: با توجه به گستردگی شیوع ویروس کرونا ممنوعیت تردد در این روستا اعمال شده است.

او افزود: پس از اعلام شبکه بهداشت و درمان مبنی بر نمونه‌گیری از ۱۰۰ نفر از اهالی روستا و مثبت شدن نمونه ۱۰ نفر به کرونا جهش یافته جلسه اضطراری ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان تشکیل شد.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان صحنه با تاکید بر لزوم اعلام وضعیت هشدار از طریق بلندگو و بازرسی از روستا‌های همجوار، افزود: مهمترین راه رهایی از این بیماری رعایت شیوه نامه‌ها و پرهیز از مسافرت به استان‌های جنوبی کشور است.

حیدری گفت: برگزاری آیین‌ها و شرکت در تجمعات مغایر با شیوه نامه‌های بهداشتی منجر به ابتلا این تعداد افراد روستا شده و متاسفانه نتیجه نمونه ۱۰ نفر از مردم روستا حاکی از درگیری با کرونا جهش یافته می‌باشد.

او افزود: تمهیدات لازم برای قرنطینه روستای مذکور با بسیج، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و دهیاری انجام شده است.

فرماندار صحنه گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از تشکیل تجمعات باید به عنوان یک وظیفه فردی و اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.