در پایان روز ششم ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر در استان کرمانشاه،۶۶۰ نفر شامل ۶۲ خانم و ۵۹۸ آقا ثبت نام کردند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص میزان تحصیلات داوطلبان گفت : از تعداد داوطلبان ۳۸۵ نفر دارای مدارک کارشناسی، ۱۸۹ نفر کارشناسی ارشد، ۵ نفر دکتری، ۴۹ نفر فوق دیپلم و ۲۱ نفر نیز داری مدرک تحصیلی دیپلم هستند.

او با بیان اینکه بیشترین آمار ثبت نامی‌ها با ۱۳۵ نفر مربوط به شهر کرمانشاه است، گفت : ۱۶ درصد از داوطلبان سابقه ایثارگری و ۱۸ درصد نیز سابقه عضویت در شورای شهر دارند.

او رشد سه شاخص جوانگرایی، میزان تحصیلات و حضور زنان را نسبت به دوره‌های قبل مشهود دانست و افزود: خوشبختانه در این دوره بیش از ۸۸ درصد داوطلبان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند، ۸۵ درصد داوطلبان زیر ۵۰ سال سن دارند و حضور زنان نیز نسبت به دوره‌های گذشته۹ درصد رشد داشته است که در صورت ادامه روند مذکور فضای انتخابات به سمت رقابت و نشاط بیشتر حرکت می‌کند.

دبیر ستاد انتخابات استان افزود: با قطعی شدن ثبت نام ۶۶۰ نفر در روز ششم، عملا فضای رقابت در اکثر شهر‌های استان فراهم شده و افزایش مشارکت مردم نیز امید بخش است.

بالایی آخرین فرصت ثبت نام در انتخابات شورا‌های شهر را ساعت ۱۸ فردا سه شنبه (۲۶ اسفند) اعلام کرد و گفت: داوطلبان در ساعات باقی مانده نسبت به تکمیل فرم پرسسنامه اقدام و ثبت نام را به تاخیر نیندازند، زیرا احتمال تمدید مهلت ثبت نام بعید به نظر می‌رسد کما اینکه در گذشته تمدید مهلت ثبت نام سابقه نداشته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.