بهروز گفت: معمولا در هر خانه‌ای مقادیری دارو و سرنگ‌های بدون استفاده پیدا می‌شود که لازم است آن‌ها را معدوم کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، الناز بهروز کارشناس دارویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: انواع کیسه و جعبه‌های دارویی از قرص‌های رنگارنگ گرفته تا سرنگ‌های بدون استفاده به مقدار کم یا زیاد در هر خانه‌ای یافت می‌شود و در آستانه نوروز و هنگام خانه تکانی بهتر است به خانه تکانی دارو‌ها هم توجه شود.

او در خصوص ذخیره سازی بی مورد دارو در منزل بیان داشت: عوامل زیادی وجود دارد که دارو‌ها در خانه‌های ایرانی‌ها به مدت طولانی ذخیره می‌شوند، یکی از این عوامل این است که مردم برای هر بیماری از جمله سردرد و سرماخوردگی از دارو‌های بدون نسخه پزشک به وفور استفاده می‌کنند.

بهروز با بیان اینکه بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد موارد سرماخوردگی‌ها ویروسی است و اصلا نباید برای آن‌ها دارویی مصرف شود، افزود: اگر دارو‌ها به مدت طولانی در خانه باقی بمانند ممکن است بطور سهوی یا اشتباهی از سوی افراد به ویژه کودکان مصرف شده و باعث مسمومیت دارویی شوند.

کارشناس دارویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: نگهداری دارو در منزل خطرناک و یکی از عوامل مسمومیت شایع در کشور است و سالیانه تعدادی از هموطنان را به دام مرگ می‌کشاند، به همین منظور از هموطنان تقاضا می‌شود از نگهداری بی مورد دارو در منزل خودداری کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
لطفا به پزشک ها بگید ولی یا مصرف مدت محدودی شخص خوب میشه، سه چهار برابر تجویز نکنن که جیب داروخانه ها پر بشه، داروها روی دستمون میمونه و ی عالمه هم هزینه شده واسشون