کارشناس ارشد سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: والدین با دور نگه داشتن دارو‌ها از دسترس کودکان باید توصیه‌های دارویی را جدی بگیرند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد شاطرپور کارشناس ارشد سم شناسی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها گفت: والدین جهت حفظ جان فرزندان خود با دور نگه داشتن دارو‌ها از دسترس کودکان باید توصیه‌های دارویی کاشناسان امر را جدی بگیرند.

او بیان داشت: نکاتی را که باید والدین برای جلوگیری از مسمومیت دارویی در کودکان رعایت کنند این است که دارو‌ها را باید دور از دید و دسترس کودکان قرار داد و از قرار دادن دارو در کیف دستی پرهیز شود و دارو‌های خود را مقابل کودکان نخورید چراکه آن‌ها اغلب از رفتار بزرگسالان تقلید می‌کنند.

شاطرپور  تصریح کرد: اگر فرزندتان ملزم به مصرف دارو است، از کلماتی مثل آب نبات، شکلات یا خوراکی برای دارو استفاده نکنید و نوبت مصرف داروی فرزند خود را روی یک کاغذ یادداشت کنید تا با دادن دوز تکراری به او، جانش را به خطر نیندازید و داروی استامینوفن را حتماً مطابق با دوز تجویز شده مطابق وزن و سن کودک توسط پزشک یا داروساز به کودک بدهید.

این کارشناس ارشد سم شناسی ادامه داد: از نگهداری شربت‌های دارویی در یخچال و کنار سایر نوشیدنی‌ها خودداری کنید و در صورت بروز علائم مسمومیت در کودک بلافاصله با مرکز اورژانس ۱۱۵ یا مرکز کنترل مسمومیت‌ها با شماره تلفن ۱۹۰ تماس بگیرید.

برای پانزدهمین سال متوالی هفته اول آبان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته پیشگیری از بروز مسمومیت‌ها نامگذاری شده است و دوم آبان روز پیشگیری از بروز مسمومیت در کودکان اعلام شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.