شیمیدان دانشگاه اراک نانوکامپوزیت تولید آب نرم را اختراع و ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر فرید میرحسینی دانشمند گروه شیمی دانشگاه اراک تحت راهنمایی دکتر صلابت عضوهیات علمی گروه شیمی دانشگاه اراک " نانوکامپوزیت تولید آب نرم" را ثبت اختراع کرد.

آب نرم در صنایع برای تاسیسات و سیستم حرارتی برودتی، دیگ‌های بخار. برج‌های خنک کننده بویلر و ... کار برد دارد.

این ثبت اختراع در راستای کار تحقیقاتی دوره پسا دکتری دکتر فرید میرحسینی تحت راهنمایی دکتر صلابت در رابطه با کاربرد نانوکامپوزیت‌های پلیمری به عنوان مکمل اسمز معکوس جهت پیش تصفیه آب و تولید آب نرم مورد استفاده صنایع است.

این اختراع در اداره ثبت اختراعات آمریکا که یکی از معتبر‌ترین سازمان‌های تایید کننده اختراعات در دنیا است ثبت شده و دومین ثبت اختراع دکتر فرید میرحسینی با هدایت گروه تحقیقاتی شیمی دانشگاه اراک است که مورد تایید اداره ثبت اختراعات امریکا قرار می‌گیرد.

دکتر فرید میرحسینی اولین ثبت اختراع خود را هم با عنوان فیلترکارتریج‌های فتوکاتالیستی جهت حذف الاینده‌های صنعتی و میکروبی با هدایت گروه تحقیقاتی شیمی دانشگاه اراک در سال ۲۰۱۸ در اداره ثبت اختراعات امریکا به ثبت رساند.

دکتر میرحسینی مخترع این طرح پژوهشی گفت: این نانوکامپوزیت به واسطه ساختار متخلخل سه بعدی عامل دار شده به واسطه یک اثر هم افزایی در حضور نانوذرات زئولیت باعث حذف املاح میشود.

میرحسینی افزود: این طرح در تمامی صنایع نیاز به آب نرم برای تاسیسات و سیستم حرارتی برودتی، دیگ‌های بخار. برج‌های خنک کننده بویلر و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او اضافه کرد: ایده آماده سازی اختراع برای ثبت در آمریکا پس از ارائه گزارش پایانی طرح به کارگروه ارزیابی نهایی صندوق حمایت از پژوهشگران از سوی صندوق با بنده مطرح شد و با توجه به BP طرح که چندی پیش معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای این طرح اماده کرده بودند به شدت مورد استقبال کارگروه ثبت اختراعات بین المللی صندوق قرار گرفت.


انتهیای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.