سیستم روشنایی محور اراک - توره بطول ۹ کیلومتر در مدت یک سال تکمیل خواهد شد.

علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در راستای پیشبرد اهداف طرح سراسری ارتقای ایمنی راه‌ها و مرتفع ساختن مشکلات و مطالبات مردمی، تکمیل سیستم روشنایی محور اراک - توره - پلیس راه توره تا پایان سال ۱۴۰۰ بطول ۹ کیلومتر اجرا خواهد شد.

زندی‌فر افزود: محور اراک- بروجرد یکی از‌محور‌های مه‌گیر است که روشنایی آن تا منطقه پل دوآب کامل است و از آنجا تا پلیس راه توره فاصله‌ای وجود دارد که با توجه به ترافیک بالای این مسیر، مجوزی به میزان ۶ میلیارد تومان جهت ایجاد روشنایی اخذ شده و پیمانکار هم انتخاب شده است.

او اضافه کرد: قرارداد طرح یکساله است، اما در تلاش هستیم تا هفته دولت به اتمام برسد و با این اقدام در سطح استان مرکزی ۳۴۰ کیلومتر روشنایی ایجاد می‌شود که استان را جز نخستین استان‌های کشور از نظر طول روشنایی قرار می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: تقرییا ۲۰ نقطه و مقطع پرتصادف نیز روشن شده که تاثیر بالایی در کاهش تصادفات در این نقاط داشته است.

او ادامه داد: استان مرکزی از لحاظ سیستم روشنایی راه‌ها در مقایسه با سایر استان‌ها از جایگاه بسیار خوبی برخوردار بوده و جزو استان‌های سطح یک بشمار می‌رود.

زندی‌فر هدف از ارتقای سطح ایمنی راه‌ها را کاهش تصادفات جاده‌ای عنوان کرد و افزود: همسو با ایمن سازی فیزیکی راهها، ارتقای سطح فرهنگ ترافیک از اقدامات حائز اهمیتی است.

او تصریح کرد: ارتقای سطح فرهنگ ترافیک با هدف توسعه زیرساختی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود رسانه‌های تصویری، شنیداری و سرگرمی برای کودکان به روش‌های مختلف انجام می‌شو تا کاربران راه‌ها با حداکثر ایمنی ممکن از جاده‌های استان عبور کنند.

مهدی زندیه‌وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم در این رابطه گفت: در راستای روشنایی محور‌های استان مرکزی حدفاصل پل دوآب تا توره و توره تا پلیس راه توره مقداری باقی مانده بود.

زندیه‌وکیلی افزود: با توجه به برفگیر بودن و‌مه‌گیر بودن این مسیر، ایجاد روشنایی این منطقه نیز در دستور کار قرار گرفت که باید در این خصوص به گونه‌ای عمل شود که محور‌های استان مرکزی از ورود تا خروج روشنایی داشته باشد.

او اضافه کرد: نقاط حادثه خیز استان مرکزی عمدتا دارای برج‌های نوری هستند و روشنایی در محور‌های اصلی انجام شده، اما محور‌های فرعی و روستایی از این نعمت برخوردار نیستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: البته ایجاد روشنایی در این مناطق جزو استاندارد‌های راه نیست، اما ایجاد روشنایی به ویژه در زمان مه و بارندکی می‌تواند سبب افزایش ایمنی در رانندگان شود.


انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.