آمادگی روستابازارهای خراسان رضوی برای توزیع کالاهای پرمصرف نوروزی

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: روستابازارهای خراسان رضوی برای توزیع کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار در ایام پایانی سال و نوروز آمادگی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،ایرج ناصری مقدم  در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۲ روستابازار در استان راه اندازی شده که از این تعداد چهار روستابازار در مشهد و باقی آن در شهرستانها است و طبق برنامه ریزی انجام گرفته در ۶ ماهه اول سال آینده ۱۰۰ روستابازار دیگر در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد.

او افزود: اقلام مزرعه مانند حبوبات ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزانتر از بازار در روستابازارها عرضه می‌شود و خرما از استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان و برنج از شمال و جنوب کشور در حال حمل به خراسان رضوی است تا در روستابازارها توزیع شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون نیز روزانه ۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم مرغ منجمد از طریق روستابازارهای مشهد توزیع شده است و گوشت قرمز، کشمش، عسل و شوینده ها نیز به قیمت کارخانه در این روستابازارها در حال توزیع است.


بیشتر بخوانید


 

امیر دلداری مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد نیز در این نشست  گفت: طرح ویژه نظارتی ایام پایانی سال و نوروز از ۱۶ بهمن ماه در مشهد آغاز شده و در این راستا سه پایگاه ثابت نظارتی در اتاق اصناف، خیابان هدایت و منطقه قاسم آباد، سه پایگاه نظارتی در منطقه ثامن و ۲ پایگاه دیگر نیز پیش بینی شده است.

او  افزود: با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی مجموع پایگاههای نظارتی در مشهد به ۹ پایگاه رسید و تا ۲۰ فروردین ماه دایر خواهد بود.

مسعود رضوی مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: این سازمان ۳۱ فروشگاه ارزاق عمومی با برند "شهرما" و ۱۵ بازار میوه و تره بار دارد و آماده عرضه هر گونه کالایی به تشخیص دستگاههای دولتی و حاکمیتی بدون دریافت هزینه و اجاره مکان است.

او  افزود: افزون بر این به دلیل اضطرار در توزیع کالا، امکان در اختیار گرفتن همه فضاهای خالی شهری برای عرضه ارزاق عمومی توسط دستگاه های اجرایی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری مشهد ادامه داد: سازمان میادین شهرداری مشهد در ایام پایانی سال و عید نوروز درصدد توزیع هفت قلم میوه به قیمت کف میادین میوه و تره بار این شهر در بازارهای شهرداری است که از جمله این میوه ها، خیار، سیب زمینی، پیاز، کیوی، لیمو شیرین و سیب است.

 

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
خیلی کمک میکنه به تنظیم بازار