ایجاد روستابازار در خراسان رضوی الگوی مناسب برای حمایت از تولیدکنندگان

رئیس حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: ایجاد و توسعه روستابازار‌ها در خراسان رضوی نقطه قوت و قابل الگوبرداری در سراسر کشور برای حمایت از تولیدکنندگان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، روح‌الله ولدبیگی رئیس حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: ایجاد و توسعه روستابازار‌ها در خراسان رضوی نقطه قوت و قابل الگوبرداری در سراسر کشور برای حمایت از تولیدکنندگان است؛ علاوه بر آن ایجاد روستابازار‌ها و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی موجب ارائه محصولات به قیمت مناسب به مصرف کننده و نیز حذف دلال‌ها می‌شود.

او افزود: ایجاد روستابازار تحقق کامل شعار از مزرعه تا سفره است و همت والا در خراسان رضوی موجب شده تاکنون ۶ روستابازار در این استان تشکیل و ۴۰ واحد دیگر تا پایان سال راه‌اندازی شود.

رئیس حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده در این استان می‌توان به ورود و تقویت استارتاپ‌ها اشاره کرد به طوری که هم اکنون بیش از سه هزار قلم از کالا‌های کشاورزی در این استان از این طریق به فروش می‌رسد و نشان دهنده هماهنگی و حرکت مجموعه تعاون روستایی به سوی شیوه‌های نوین بازاریابی است.

ولدبیگی با بیان اینکه وظیفه ما تعاون نگری برای رسیدن به تعاونگری است بیان کرد: باید جایگاه و اهمیت کار تعاونی را بیش از پیش در جامعه و میان مردم ترویج دهیم تا از این طریق شاهد تقویت فعالیت‌های تعاونی باشیم.

او تصریح کرد: در مسیر تبدیل تهدید به فرصت در زمینه نهاده‌ها و خوراک دام، استان خراسان رضوی پیشتاز بوده و اقدام خوبی انجام داده است به طوری که هم اکنون ۲۵ تا ۳۰ درصد خوراک دام این استان از محل ضایعات کشاورزی استان تامین می‌شود که اقدام شایسته و درخور توجه است.
 
منبع؛ ایرنا
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.