مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۴ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۴ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

عامل تولید و انتشار مطالب کذب علیه مقدسات و علمای دینی دستگیر شد

رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان  از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با انگیزه تخریب و تشویش اذهان عمومی علیه دین مبین اسلام و علمای دینی، اقدام به راه اندازی صفحات اینستاگرامی و انتشار مطالب توهین آمیز در فضای مجازی می‌کرد.

سرهنگ حسن کیخا رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان اظهار داشت: طی رصد و بررسی‌های صورت گرفته در فضای مجازی مشخص شد فردی با تولید و انتشار مطالب کذب در اینستاگرام اقدام به توهین به دین مبین اسلام و علمای دینی سطح کشور با هدف تفرقه افکنی بین شیعه و سنی می‌نماید.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا شهرستان میرجاوه با اقدامات فنی صورت گرفته و هماهنگی بامراجع قضایی اقدام به شناسایی و دستگیری سازنده این صفحات اینستاگرامی کردند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان بلوچستان افزود متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شده، ولی با مشاهده مستندات ارائه شده، لب به اعتراف گشود و ازاقدام مجرمانه خود اظهار ندامت کرد.

سرهنگ حسن کیخا به افرادیکه با راه اندازی گروه‌ها، کانال‌ها و صفحات مجازی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به توهین به مقدسات می‌کنند گفت: پلیس فتا با رصد مداوم فضای مجازی اجازه نخواهد داد که چنین افرادی بخواهند امنیت روانی جامعه را به خطر بیندازند و به تمامی کاربران فضای مجازی هشدار داد: حتی باز نشرمطالب توهین آمیز و خلاف واقع در فضای مجازی نیز جرم محسوب شده ومجازات آن در قانون لحاظ شده است لذا شهروندان بایددقت داشته باشند که ضمن هوشیاری در عدم باز‌نشر اینگونه مطالب، درصورت عضویت ناخواسته در گروه‌ها وکانال‌های مشکوک و منحرف به سرعت گروه راترک کرده وموضوع را به پلیس فتا از طریق وبسایت www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

توقیف ۲۵ تن شیر خشک قبل از خروج از کشور

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان " سراوان" ۲۵ تن شیرخشک قاچاق، قبل از خروج از کشور توقیف شد.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "سراوان" با اشراف اطلاعاتی خود، از انتقال یک محموله بزرگ شیر خشک قاچاق به سمت مناطق مرزی آن شهرستان، برای خروج غیر قانونی از کشور مطلع و توقیف محموله مذکور را در دستور کار خود قرار دادند.

او  افزود: مأموران پس از چند روز تلاش و رصد اطلاعاتی، سرانجام روز گذشته کامیون حامل شیر خشک را در محور منتهی به شهر "آسیپچ" روئیت و خودرو را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بازرسی از کامیون توقیف شده ۲۵ تن شیر خشک قاچاق فاقد مجوز حمل کشف شد.

سردار طاهری با اشاره به دستگیری ۲ فرد متخلف و معرفی آن‌ها به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان گمرک ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

او در پایان با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با پدیده قاچاق به عنوان یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

۲۲ هزار لیتر نفت کوره قاچاق در "ایرانشهر"

 فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" از کشف ۲۲ هزار لیتر نفت کوره قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون نفتکش خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی "مسجد حضرت ابوالفضل (ع) " هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "بم–ایرانشهر" به یک دستگاه کامیون نفتکش مشکوک و با علائم هشدار دهنده آن را متوقف کردند.

او  افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۲۲ هزار لیتر نفت کوره قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" تصریح کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی در خاتمه با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

قاتل مرد ایرانشهری پس از ۳ ماه فرار به دام افتاد

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر عامل قتل مرد ۵۰ ساله ایرانشهری پس از ۳ ماه فرار دستگیر شد.

سردار"احمد طاهری "فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ششم آذر ماه سال جاری در یکی از محلات ایرانشهر، مردی ۵۰ ساله طی یک نزاع دسته جمعی به قتل می‌رسد.

او  افزود: در بررسی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد این مرد با وقوع نزاع میان چند جوان، قصد میانجی گری بین آن‌ها را داشته که توسط یکی از طرفین درگیری مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده فوت می‌کند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی با بررسی اظهارات شاهدان عینی در محل حادثه و سرنخ‌های موجود، متهم و ضارب اصلی را شناسایی و تحقیقات تخصصی خود را برای دستگیری او آغاز کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با توجه به متواری بودن قاتل، تلاش پلیس برای دستگیری او ادامه داشت تا اینکه اطلاعاتی در خصوص محل اختفاء وی در یکی از روستا‌های شهرستان ایرانشهر بدست آمد.

سردار طاهری عنوان کرد: تیم عملیات ویژه پلیس آگاهی ایرانشهر پس از هماهنگی قضائی مخفیگاه متهم را محاصره و در عملیاتی ضربتی او را پس از ۳ ماه فرار دستگیر کردند.

او  با اشاره به کشف چند قبضه سلاح سرد در بازرسی از مخفیگاه قاتل بیان داشت: متهم پس از اعتراف به بزه ارتکابی با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارقان حرفه‌ای اماکن خصوصی

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارقان حرفه‌ای اماکن خصوصی با ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ "علی قریب زاده  گفت: ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان در ساعات پایانی شب، هنگام گشت زنی در محدوده بلوار حافظ شهر چابهار، به ۲ نفر که در حال باز نمودن قفل درب یک کارگاه تولیدی خصوصی بودند، مشکوک شدند.

او  افزود: متهمان ۳۲ و ۳۵ ساله با مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشتند که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این متهمان که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند در تحقیقات تکمیلی پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان معترف شدند.

سرهنگ "قریب زاده" با اشاره به تشکیل پرونده قضائی و تحویل متهمان به مراجع قضائی، از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته ودرصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۱۳ سارق در اجرای طرح پیشگیری از سرقت در شهرستان "دلگان

در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ۱۳ سارق در شهرستان دلگان دستگیر و ۱۸ فقره انواع سرقت کشف شد.

سرهنگ"غلامرضا نورا" فرمانده انتظامی شهرستان دلگان اظهار داشت: پلیس پیشگیری شهرستان دلگان با همکاری مأموران کلانتری و پاسگا‌های تابعه و پلیس‌های تخصصی در اجرای طرح مبازه با سرقت‌های خرد، ۱۳ نفر از عاملان این سرقت‌ها را در آن شناسایی کردند.

او  افزود: در این راستا ماموران انتظامی شهرستان با هماهنگی‌های قضائی طی چند عملیات ضربتی این سارقان را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان دلگان تصریح کرد: در این رابطه ضمن کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه مقدار ۳۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه دیگر در بازرسی از مخفیگاه سارقان کشف و توقیف شد.

سرهنگ نورا بیان داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در مجموع به ۱۸ فقره سرقت، شامل ۶ فقره سرقت موتورسیکلت، ۲ فقره سرقت منزل، ۲ فقره سرقت احشام، ۵ فقره سرقت سیم برق و ۳ فقره اماکن خصوصی در سطح شهرستان اعتراف کردند.

او با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: پلیس بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با سرقت‌های خرد برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان، با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

رد رشوه ۱۵ میلیون ریالی، توسط مامور وظیفه شناس درسیستان و بلوچستان

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان از رد رشوه ۱۵ میلیون ریالی مامور وظیفه شناس فرماندهی انتظامی شهرستان سراوان خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخای مقدم اظهار داشت: بیست و یکم دیماه سال جاری یکی از واحد‌های گشت انتظامی پایگاه عملیاتی "گدار ناهوک" فرماندهی انتظامی شهرستان " سراوان " هنگام گشت زنی در سطح حوزه یک دستگاه خودروی حامل بنزین قاچاق را توقیف می‌کنند.

او  بیان داشت:راننده متخلف، برای آزاد سازی خودرو مبلغ ۱۵ میلیون ریال وجه نقد به عنوان رشوه به سر اکیپ واحد گشت پیشنهاد می‌کند.

سرهنگ کیخای مقدم خاطر نشان کرد: این مامور وظیفه شناس با حفظ شأن و حرمت لباس مقدس ناجا ضمن رد رشوه مراتب را صورتجلسه و فرد متخلف را با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار