مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وزش باد شدید که از روز گذشته در برخی از مناطق این استان در حال وزیدن است تمامی تیم‌های عملیاتی و امدادی این شرکت به صورت آماده باش کامل هستند.

خلیل عوض زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: وزش تند باد به واسطه شکستن درختان، تابلو‌های تبلیغاتی و سقوط داربست‌های ساختمانی، علاوه بر قطعی برق در برخی مناطق زاهدان باعث خسارت به تاسیسات شبکه برق این استان شده است.

او  ادامه داد: سقوط ۳۲ تیر فشار ضعیف و متوسط و آسیب دیدن ۲ دستگاه ترانس ۱۰۰ کاوا از جمله خسارات وارد شده تا این لحظه در سیستان و بلوچستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برق بسیاری از مناطق آسیب دیده مجدد وصل شده و برخی از مناطق قطع است که با تلاش همکاران این شرکت با توجه به شرایط بد جوی در حال رفع این قطعی‌ها هستیم.

او اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی شهروندان حتی المقدور در خانه مانده و از تردد غیر ضروری پرهیز کنند، همچنین افراد از مجاورت تیر‌های برق، کابل‌های فشار قوی، وسایل هادی برق و انرژی و تجمع در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی دوری کنند.

عوض زاده افزود: شهروندان گرامی در صورت بروز خاموشی و مشاهده هر گونه حادثه به شبکه توزیع برق، مراتب را با شماره گیری سامانه هوشمند مرکز اتفاقات ۱۲۱ توزیع برق گزارش دهند.

او خاطر نشان کرد: با توجه به ادامه دار بودن توفان، میزان دقیق خسارت وارده به شبکه‌های توزیع برق پس از فروکش کردن جمع بندی و اعلام خواهد شد.

 منطقه اثر باد و گردوخاک و توفان گردوخاک شهرستان‌های زاهدان، خاش، تفتان، میرجاوه، هیرمند، هامون، زهک، زابل، نیمروز، شمال شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن است

پیش بینی می‌شود بیشینه سرعت وزش باد در شهر‌های زاهدان و نصرت آباد در ادامه امروز به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت و حتی بیشتر از آن نیز برسد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار