رئیس دادگستری منوجان گفت:رصد فضای مجازی و مقابله جدی با افراد و گروه‌هایی که به دنبال دو قطبی کردن جامعه و بی تفاوتی مردم هستند ،ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سامان افشارمنش رئیس دادگستری منوجان  ،در اولین نشست پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی ۱۴۰۰ در شهرستان منوجان با حساس دانستن انتخابات پیش رو، گفت: در شرایطی که دشمنان در حوزه‌های مختلف به مقابله و دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی برخاسته اند، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا بسیار حساس‌تر از دوره‌های قبلی، در پیش رو است و تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در راستای بخشنامه صادر شده از سوی ریاست قوه قضاییه که با عضویت مسئولان و متولیان امرتشکیل می‌شود، نقش مهم و موثری در برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور پر شور و حداکثری مردم خواهد داشت.

او ادامه داد: محور اصلی تصمیم گیری‌ها در این شورا امر پیشگیری از وقوع جرایم و پایش ورصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر وتمهیدات پیشگیرانه باهدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی است و با اطلاع رسانی صحیح و به موقع و تبیین و تشریح قوانین و باید و نباید‌های انتخاباتی باهدف ارتقاء آگاهی‌های عمومی برای اقشار مختلف اقدامات لازم صورت می‌پذیرد و در صورت وقوع جرایم و اعلام گزارش مستند و مستدل با تشکیل پرونده، دستگاه قضایی به موضوع رسیدگی و برخورد قاطع خواهد کرد.

افشار منش از انتخاب شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی خبر داد و ضمن تشکر از اصحاب رسانه به نقش مهم رسانه اشاره نمود و گفت: رسانه‌ها با ارائه آموزش و تبیین تخلفات انتخاباتی جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نقش تاثیر گذاری در پیشگیری از جرایم انتخاباتی دارند.

رئیس دادگستری منوجان اظهار امیدواری کرد: انتخابات ۱۴۰۰ با مشارکت و حضور حداکثری برگزار شده تا از این طریق پیام خود را به گوش جهانیان برسانیم.

افشار منش  افزود: برخی از جرایم و تخلفات مرتبط با اشخاص حقیقی بوده و برخی دیگر مربوط به ستاد‌های تبلیغاتی، تشکل ها، احزاب و ... می‌باشد که سعی خواهد شد با برنامه ریزی در این ستاد به اقدامات پیشگیرانه مربوط به هر یک به طور جداگانه پرداخته شود.

او گفت: رصد فضای مجازی و مقابله جدی با افراد و گروه‌هایی که به دنبال دو قطبی کردن جامعه و بی تفاوت کردن مردم هستند و از حربه توهین و تخریب و زیر سوال بردن ارکان نظام استفاده می‌کنند، حساسیت بیشتری دارد و تشکیل کار گروهی با محوریت پلیس فتا ضروری است.

اعضای هیات اجرایی انتخابات منوجان مشخص شد

 محمد محمودی  فرماندار منوجان گفت: هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و هیات اجرایی ششمین دوره شورا‌های اسلامی بخش مرکزی منوجان مشخص شدند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار