نشریه گاردین از شیوع سریع موج سوم کرونا در سراسر اروپا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه گاردین چاپ انگلیس در خبری از شیوع سریع موج سوم کرونا در کشور‌های اروپایی خبر داد.

گاردین امروز یکشنبه در خبری نوشت: سومین موج همه گیری کرونا هم اکنون در حال پیشروی سریع در بیشتر مناطق اروپاست. در نتیجه بسیاری از کشور‌های اروپایی که با اجرای کُند واکسیناسیون دست و پنجه نرم می‌کنند، شاهد افزایش سریع نرخ ابتلا و شمار موارد کرونا هستند.

در ادامه گزارش گاردین آمده است: نرخ موارد ابتلا در اتحادیه اروپا اکنون در بالاترین سطح خود از آغاز فوریه بوده است. شماری از کشور‌ها هم اکنون در حال اعمال اقدامات قرنطیه‌ای جدید در طی روز‌های آینده هستند.

در ایتالیا مقامات این کشور بیش از ۲۷ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا و نیز مرگ ۳۸۰ نفر را در روز جمعه به ثبت رساندند. «ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا در سخنانی گفت: بیش از یک سال پس از آغاز اوضاع اضطراری بهداشتی، متاسفانه ما با موج جدید موارد ابتلا روبرو هستیم.

او در ادامه افزود: خاطره آنچه که بهار گذشته به وقوع پیوست، در ذهن ما) روشن است و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا مانع وقوع دوباره این مسأله شویم.

بر اساس این گزارش، از روز دوشنبه بیشتر ایتالیا تحت قرنطینه قرار گرفته و مردم این کشور تنها اجازه دارند تا برای کار‌های ضروری از خانه‌های خود خارج شوند. همچنین بیشتر مغازه‌ها به همراه رستوران‌ها و کافه‌ها بسته خواهند بود.

همچنین در فرانسه نیز اوضاعی مشابه گزارش شده است. «اولیور وران»، وزیر بهداشت فرانسه در سخنانی گفته است: هر ۱۲ دقیقه، در شبانه روز، یک شهروند پاریس در تخت‌های مراقبت ویژه پذیرش می‌شود.

این در حالی است که امانوئل مکرون قوانین منع آمد و شد و دیگر محدودیت‌های اجتماعی را در شماری از مناطق اعمال کرده است. با وجود این، بسیاری از پزشکان در حال فشار آوردن به رئیس جمهور فرانسه هستند تا وی به عنوان اقدامی اضطراری، قرنطینه سراسری اعلام کند.

در آلمان نیز روز شنبه ۱۲ هزار و ۶۷۴ مورد ابتلا گزارش شد که این رقم نشانگر جهش موارد ابتلا از سه هزار و ۱۱۷ موردی است که هفته گذشته گزارش شده بود.

از سوی دیگر، رئیس مرکز آمار ملی انگلیس در سخنانی اعلام کرد شکی نیست که موج دیگری از کرونا در پاییز به وقوع خواهد پیوست. سخنان رئیس مرکز آمار ملی انگلیس در حالی بیان شده است که «کریس ویتی» مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس در سخنانی اعلام کرده بود که بازگشایی مراکز اجتماعی همچنان خطر دارد و انگلیس شاهد افزایش دیگری از موارد ابتلا به احتمال در اواخر تابستان و یا در پاییز و زمستان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار