سرپرست اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: ماهی قرمز به تنهایی ناقل کرونا نیست، اما در نظر گرفتن اصول قرنطینه‌ای الزامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اسدی سرپرست اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ماهی قرمز به تنهایی ناقل کرونا نیست، اما در نظر گرفتن اصول قرنطینه‌ای الزامی است و افراد خردسال و یا دارای زمینه آلرژی نباید بدون دستکش با آب آکواریوم و یا بدن ماهی تماس داشته باشند در غیر این صورت لازم است از برخورد دستشان به چشم، صورت، دهان و بینی خود و یا بدن دیگران پرهیز کنند و دست‌ها را با آب و صابون شست‌وشو دهند.

او افزود: افراد حتما ماهی را از مراکز مجاز دارای شرایط مناسب و بهداشتی و مورد تایید دامپزشکی خریداری کنند و در صورت رفتار یا علائم غیرطبیعی، ماهی بیمار را از ماهیان سالم جدا کرده و با دامپزشک مشورت کنند و از رها نمودن ماهی زینتی در رودخانه‌ها، تالاب‌ها و آب‌های جاری خودداری کنند.


بیشتر بخوانید


اسدی اضافه کرد: ماهیان خریداری شده باید دو هفته قرنطینه شوند و پس از اطمینان از سالم بودن در کنار دیگر ماهیان قرار گیرند و همچنین به دلیل خاصیت تهاجمی و بیماری‌زایی لاک‌پشت‌های مینیاتوری (گوش قرمز) و حلزون‌های آبزی (حلزون سیبی) خرید و نگهداری آن‌ها توصیه نمی‌شود.

او گفت: ظروف نگهداری ماهی را می‌توان به صورت دوره‌ای با محلول نمک طعام دو درصد به مدت ۱۰ دقیقه ضدعفونی و سپس با آب قابل شرب آبکشی کرد توجه کنید که این مواد برای ضدعفونی ظروف نگهداری بوده و مصرف آن برای ماهی خطرناک می‌باشد.

اسدی ادامه داد: ظروفی با دهانه باز و با اکسیژن کافی، تعویض مرتب آب ظرف، وجود نور مناسب در طول روز و جلوگیری از تابش مستقیم نور زیاد و یا نور خورشید، غذا دهی اندک و نگهداری در محل خشک و خنک از نیاز‌های ماهی‌های تزیینی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار