رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: عدم توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برخی بی احتیاطی‌ها در رفت و آمد‌های مربوط به نظافت منازل به نگرانی‌ها از افزایش شیوع بیماری کرونا دامن می‌زند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: با توجه به اینکه هفته پایانی سال با شلوغی و ازدحام جمعیت در بازار‌ها مواجه هستیم، عدم توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برخی بی احتیاطی‌ها در رفت و آمد‌های مربوط به نظافت منازل به نگرانی‌ها از افزایش شیوع بیماری کرونا دامن می‌زند.

او افزود: در صورت سپری شدن هفته پایانی سال با همین روند رو به ثبات، با توجه به خلوتی دو هفته‌ای تعطیلات نوروز انتظار داریم، شیوع بیماری در استان کاهش داشته باشد.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: با توجه به لزوم ارسال نمونه بیماران مشکوک به کرونای نوع انگلیسی در ابتدای شیوع این بیماری، در مجموع نتایج آزمایش شش نمونه مثبت اعلام شد و با اثبات وجود و چرخش بیماری در استان با بروز علایم بالینی و نشانه‌های پاراکلینیکی و انجام سی تی اسکن از قفسه سینه صدری در درمانگاه و مراکز درمانی نمونه‌ها دیگر به تهران ارسال نمی‌شود.

او ادامه داد: حساس‌ترین هفته و شیوع دور دوم بیماری را هفته گذشته پشت سر گذاشته و حدود سه هفته گذشته شرایط ناامید کننده‌ای را سپری کردیم که با همراهی مردم و تلاش‌های کادر بهداشتی و درمانی برای بیمار یابی، نشانه‌هایی از شعله ور شدن بیماری در استان به موقع شناسایی و از شیوع بیماری جلوگیری به عمل آمد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار