رضاپور گفت: عملیات اجرایی سد نمرود در فیروزکوه به اتمام رسیده است و آخر فروردین ماه یا نیمه اول اردیبهشت امسال افتتاح می شود.

یوسف رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آبگیری سد نمرود در  این ماه گفت:  برنامه ریزی شده که تا آخر ماه فروردین یا نیمه اول اردیبهشت امسال افتتاح سد نمرود فیروزکوه را داشته باشیم.

او ادامه داد: در حال حاضر یک روستا داخل مخزن سد قرار دارد که باید زیرساخت‌های لازم در این خصوص اتخاذ شود اما از نظر خود سد فعالیت‌ها انجام شده و می‌توانیم بهره برداری اولیه را انجام دهیم اما آبگیری نهایی منوط به تخلیه روستا است.


بیشتر بخوانید

رضا پور با بیان اینکه این طرح حدود ۱۸ سال است که در دست اجرا قرار دارد گفت: سد نمرود جزو معدود سدهایی است که شبکه آن زودتر از سد ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به انتقال آب لار به کلان گفت: ۲۸ کیلومتر تونل برای این طرح در نظر گرفته شده و بیش از ۲.۵ سال این طرح متوقف بود که خوشبختانه با همکاری‌های صورت گرفته و تعهداتی که در زمان بهره برداری برای این طرح لحاظ کردیم که خرداد، تیر و مرداد هیچ انتقالی انجام نشود این طرح امسال مجوز زیست محیطی را دریافت می‌کند اما ۱۵ سال دیگر وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، ابرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار