بختیاری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خانه تکانی مصرف آب را در تهران افزایش داد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مصرف آب در کشور در پایان سال بین دو تا سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سرانه مصرف آب در خانه تکانی‌های پایان سال در تهران گفت: طبق آمار‌های اعلام شده مصرف آب در کشور در پایان سال به دلیل افزایش شستشوها و خانه تکانی بین دو تا سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

او ادامه داد: متوسط سرانه مصرف آب در ایران حدود ۲۸۰ لیتر برای هر ایرانی است که در روز‌های پایانی سال به ویژه ۱۵ روز آخر به ۴۵۰ تا ۵۰۰ لیتر در روز می‌رسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه از نیمه دوم اسفندماه تا شروع سال جدید شاهد افزایش بی رویه مصرف آب هستیم، اظهار کرد: در اسفند ماه سال گذشته، همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا همچنین همزمان با سنت خانه تکانی مصرف آب نسبت به ماه‌های گذشته سال ۹۸ به شدت افزایش پیدا کرد.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در پایان گفت: توصیه ما به افراد این است که در مدیریت مصرف آب دستورات لازم را اجرا کنند، چرا که ممکن است در برخی نقاط با مشکلات کم آبی مواجه شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، مصرف آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
از بس همه جا دوده داره. همه اش باید دوده پاک کنیم. البته فرش رو نباید با آب شرب شست
Netherlands
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
اگه مصرف آب بها تصاعدی باشه این اتفاق نمی افته، و مدام هم این بحث تصاعدی بودن رو تکرار کنن تا مردم بیشتر دقت کنن و صرفه جویی کنن
Netherlands
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
احسنت
آخرین اخبار