به دنبال استفاده مقامات آمریکایی از لفظ «ویروس چینی»، جرائم نژادپرستانه علیه آسیایی‌تبار‌های این کشور تا ۱۴۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن» گزارش داد، نتایج تحقیقات مرکز مطالعات نفرت‌پراکنی و افراط‌گرایی در کالیفرنیا نشان می‌دهد در ۱۶ شهر بزرگ آمریکا جرائم مرتبط با تعصبات نژادپرستانه، به‌طور کلی ۷ درصد کاهش داشته، اما این جرائم علیه آسیایی‌تبار‌ها ۱۴۹ درصد افزایش یافته است.

همچنین، داده‌های منتشر شده از سوی گروه «توقف نفرت علیه آسیایی-آمریکایی‌ها» در سال ۲۰۲۰ حاکی از آن است که بیش از ۲۸۰۰ مورد گزارش جرائم تعصب آمیز مرتبط با شیوع ویروس کرونا علیه آسیایی‌تبار‌ها در سراسر آمریکا ثبت شده است. در این گزارش تأکید شده است که بسیاری از حوادث مشابه، از نظر پنهان مانده است.

«کاتریک راماکریشنان» بنیان‌گذار و مدیر این گروه می‌گوید، تحقیق درباره استفاده «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا از سخنان نژادپرستانه نشان می‌دهد که الفاظ او تأثیر به‌سزایی بر رفتار مردم در خصوص گروه‌های اقلیتی داشته است.

یک تحقیق جداگانه نیز نشان داده است، استفاده مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه از کلمات «ویروس چینی» به جای ویروس کرونا، موجب تغییر درک مردم آمریکا نسبت به آسیایی‌تبار‌ها شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار