عادی انگاری شرایط و این تصور که شیوع ویروس کرونا پایان یافته، تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محی الدین امینی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت : از همراهی و همدلی آحاد جامعه، همکاری ادارات و سازمان‌های مختلف، ائمه جمعه و جماعات و تمام اقشار مردم و تلاش ستاد کرونای شهرستان در راستای مقابله با کووید ۱۹ بسیار سپاسگزارم.

او گفت : در سه روز گذشته در شهرستان روانسر پنج نفر به کوید ۱۹ مبتلا و دو نفر بستری شده اند و با توجه به در پیش بودن شیوع موج چهارم کرونا، عادی انگاری شرایط و این تصور که شیوع ویروس کرونا پایان یافته، تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان محسوب می‌شود.

امینی افزود : از مردم، ائمه جمعه و جماعت، مدیران و کارکنان ادارات، اصناف و بازاریان درخواست می‌کنم نسبت به رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی و روشنگری و آموزش عمومی اقدام نمایند.

او افزود : چرا که تنها رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی، منجر به تداوم سلامت و تضمین کننده تندرستی است و همچون یکسال گذشته که یاریگر و حامی سیستم بهداشت و درمان بوده اند شایسته است این تلاش و کوشش جمعی را تداوم بخشند.

امینی ادامه داد : ویروس کرونا نه تنها حذف نشده، بلکه نوع جهش یافته (انگلیسی) آن درسراسر کشور و استان کرمانشاه نفوذ و شیوع پیدا کرده است و بدلیل همسایگی منطقه اورامانات با اقلیم کردستان عراق (که با افزایش مبتلایان به کرونای انگلیسی مواجه هستند) رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

او افزود : با توجه به قابلیت انتقال بیشتر و میزان کشندگی بالاتر این ویروس جهش یافته، تهدید سلامت و خطرات جانی آن بیشتر بوده و می‌طلبد برای قرار نگرفتن در وضعیت قرمز (مشابه وضعیت پاییز امسال) از هر گونه عادی انگاری بیماری جدا بپرهیزیم.

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی همه روزه است

فرماندار سنقر و کلیایی با بیان اینکه ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی همه روزه و در روز‌های تعطیل تا ۲۶ اسفند از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ در ستاد انتخابات شهرستان انجام می‌شود گفت: داوطلبان انتخابات شورای شهر سنقر و سطر ثبت نام خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

غلامرضا مرتضوی با اشاره به اینکه نام‌نویسی افراد به چهار روش غیرحضوری، الکترونیکی و هم حضوری انجام می‌گیرد، افزود: داوطلبان می‌توانند با استفاده از هر کدام از روش‌های مربوطه ثبت نام خود را انجام داده و برای تایید نهایی فرآیند به فرمانداری مراجعه کنند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان سنقر و کلیایی ادامه داد: در صورتی که داوطلبان به هر نحوی موفق به ثبت‌نام نشدند می‌توانند با حضور در ستاد انتخابات شهرستان مستقر در فرمانداری ثبت‌نام خود را انجام دهند.

مرتضوی با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر در ۲ شهر سنقر و سطر برگزار می‌شود، افزود: باتوجه به اینکه هر ۲ شهر جمعیتی زیر ۵۰ هزار نفر دارند در شورای اسلامی این شهر‌ها هر کدام پنج نفر عضو هستند.

او پیش بینی کرد در شهر سنقر ۴۰ نفر و در شهر سطر نیز ۱۵ نفر برای انتخابات شورای اسلامی کاندیدا شوند.

او با اشاره به اینکه شهرستان سنقر و کلیایی ۲۱۱ روستای دارای سکنه دارد، گفت: از این تعداد ۱۷۷ روستا واجد شرایط برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی روستا هستند.

مرتضوی گفت: روستای «فارسینج» این شهرستان که بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد، در شورای اسلامی روستا پنج نفر عضو دارد و مابقی روستا‌ها سه نفر عضو دارند.

او افزود: برای برگزاری انتخاباتی با مشارکت گسترده مردم اقداماتی را در سطح شهرستان شروع کرده ایم و امیدواریم شاهد رقم خوردن حماسه دیگری از مردم شهرستان باشیم .

از هرگونه دورهمی و تجمعی پرهیز کنید

فرماندار کنگاور گفت: برای مهار و کنترل کرونا شهروندان از حضور در هرگونه دورهمی و تجمعی پرهیز کنند و دید و بازدید‌های نوروزی را در زمان مناسب خود انجام دهند.

فرزاد الماسی با توجه به سرعت انتقال بالای کرونای انگلیسی و اینکه به راحتی افراد بدون کوچکترین بیماری زمینه‌ای را از پای در می‌آورد، افزود: همه اقشار مردم باید دستورالعمل ها بهداشتی را برای حذف چرخه انتقال ویروس رعایت کنند.

او مهار بیماری کرونا، سلامت مردم و حفاظت از جان آن‌ها را اولویت مهم دانست و گفت: مرحله چهارم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف جلوگیری از شیوع کرونا، قطع زنجیره کرونا، کاهش بستری‌ها و کاهش فوتی‌ها در شهرستان آغاز می‌شود.

الماسی ادامه داد: با توجه به وجود کرونای انگلیسی در استان، باید مراقبت‌ها به شدت افزایش یابد و به دلیل قرارگیری شهرستان در مرکزیت چندین شهرستان و پیشانی استان کرمانشاه، لزوم کنترل و مراقبت چندین برابر می‌شود.

فرماندار کنگاور افزود: اعضای ستاد مقابله با کرونا و قرارگاه حاج قاسم سلیمانی این شهرستان در ایام عید نوروز به هیچ وجه تعطیل نیستند و تمام قد برای خدمتگذاری به مردم پای کار هستند.

الماسی گفت: گام چهارم طرح قرارگاه حاج قاسم سلیمانی با مشارکت بسیج، شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر در شهرستان کنگاور آغاز شد.

او افزود: اجرای مرحله چهارم این طرح کاهش شیوع و فوتی ناشی از کرونا را به دنبال دارد.

توزیع سه هزار بسته معیشتی در کنگاور

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کنگاور با اشاره به آغاز طرح شهید سلیمانی برای پیشگیری و مقابله با کرونا در این شهرستان گفت: با اجرای این طرح تا کنون بیش از سه هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بین افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

علی‌اصغر اله‌دانه با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان مورد تفقد، دلجویی و حمایت مادی و مادی قرار گرفته اند، افزود: طرح شهید سلیمانی طی سه مرحله با همکاری پایگاه‌های بسیج در همه مناطق شهرستان انجام شده و بسیجیان به صورت روزانه به درب منزل افراد دارای حتی کوچکترین علایم هم را مورد غربالگری قرار داده اند.

او با بیان اینکه پس از سه مرحله غربالگری کووید-۱۹ مرحله چهارم غربالگری با تاکید بر اهمیت ماسک زنی، اهدای ماسک سه لایه به افراد بدون ماسک در شهرستان آغاز شد، گفت: تفاوت این مرحله با مراحل قبل در بازدید از مراکز خرید، پاساژ‌ها و بازار روز‌ها در آستانه عید نوروز و تاکید بر ماسک زنی، جلوگیری از تجمع ها، شناسایی و رهگیری افراد دارای علایم و تست‌های سریع کرونا و قرنطینه خانگی یا نقاهتگاه از آن‌ها خواهد بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.