دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یزد:

قنات و قنوت و قناعت نشان دهنده شخصیت مردم یزد است

محسن رضایی گفت: سه ویژگی شاخص قنات و قنوت و قناعت، شخصیت مردم یزد را به خوبی نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه زنده زندگی سلام شبکه تابان یزد گفت: مردم یزد در سه حوزه معنویت، اقتصاد و فن آوری سرآمد هستند و این موضوع برخاسته از فرهنگ غنی مردم این استان است.

رضایی ادامه داد: یزد به قنات و قنوت و قناعت شناخته می‌شود. قنات سمبل فن آوری است و در زمان خودش بالاترین فن آوری برای بهره برداری از آب بوده است. قنوت هم سمبل تواضع و بندگی است. قناعت نیز سمبل اقتصاد است و اگر سه موضوع معنویت و اقتصاد و فن آوری در جامعه‌ای جمع شود، زندگی به بهترین نوعش انجام می‌شود.

او تصریح کرد: مردم و سپاه یزد همواره در خط مقدم دفاع از اسلام و ایران بوده اند.

او افزود: رزمندگان یزدی در عملیات خیبر ثابت کردند که استان یزد علاوه بر دارالعباده، دارالمجاهدین هم هست و رشادت‌های یزدی‌ها تا پایان دفاع مقدس ادامه داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، کنگره سرداران و شهدای استان یزد را بیانگر فداکاری‌ها و مقاومت‌های مردم یزد و ایران دانست و افزود: گرامیداشت راه و یاد شهدا، حقیقت را از سراب متمایز می‌کند و درس ایثار و فداکاری به نسل‌های بعد منتقل می‌کند.

محسن رضایی خاطر نشان کرد به نام چهار هزار شهید استان کار‌های بزرگی برای رسیدگی به محرومین و خدمات رسانی انجام شده که این اقدامات ماندگار و قابل تقدیر است.

او همچنین از دولت، مجلس و قوه قضائیه خواست با هم افزایی برای رفع گرانی‌ها تدبیری بیندیشند. مردم نیز به خصوص متمکنین با نهضت مردم یاری دستگیر نیازمندان باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار