امام جمعه یزد با اشاره به اینکه کار دولت آینده سخت است، گفت: دولت آینده در صورتی موفق خواهد بود که مدیریت جهادی و برنامه ریزی اصولی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات اقتصادی که کشور اکنون با آن دست به گریبان است، گفت: نمی‌توان بدون برنامه درست، اصولی و کارشناسی شده کشور را اداره کرد بنابراین دولت آینده باید مدیریت جدی و جهادی  و برنامه ریزی درست، دقیق و قابل اجرا داشته باشد.

او با اشاره به اینکه سیستم آموزش کشور نیز باید متحول شود تا بتوانیم برای آینده مدیران دلسوز، شجاع و خلاق تربیت کنیم، افزود: غربی‌ها سه اصل تدین، تفکر و تعقل را از سیستم آموزشی ما حذف کرده‌اند و این امر سبب شده حاصل سیستم آموزشی ما، افراد بیکار در جامعه باشد.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: جوانان ما مستعد و باهوش هستند، اما به خاطر سبک آموزش‌ها، افراد خلاقی بار نیامده‌اند از اینرو به جای اینکه کارآفرین باشد، پس از سال‌ها تحصیل، بیکار می‌مانند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: اگر می‌خواهیم برای نسل آینده کاری کنیم، باید دست به اقدامات زیربنایی و عمیق بزنیم و نسلی دین باور و خلاق تربیت کنیم که این مهم با تحول در سیستم آموزشی تحقق می‌پذیرد.

او  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکی از مهمترین مشکلات استان یزد گفت: یزد هم اکنون بالغ بر ۱۲۰ هزار مهاجر تبعه خارجی دارد و علاوه بر این، تعداد زیادی از هموطنانمان از سایر نقاط کشور نیز برای کار به یزد آمده اند.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: این مهاجرت‌ها ساختار فرهنگی یزد را دستخوش تغییر کرده و به ویژه در زمینه مهاجرت اتباع خارجی، نگرانی‌های جدی به ویژه از لحاظ جمعیت ایجاد کرده است.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه ما نیز موافق توسعه گردشگری هستیم، افزود:، اما گردشگری نباید در ساختار فرهنگی یزد اشکال ایجاد کند بلکه باید شرایط به نحوی فراهم شود که یزدی‌ها فرهنگ اصیل خود را به سراسر دنیا معرفی کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار