حمله سایبری ۱۰ گروه از هکر‌ها به ۱۱۵ کشور جهان

در پی حملات سایبری اخیر هکرها به کمک آسیب پذیری روز صفر، صد‌ها شرکت در سراسر دنیا در معرض خطر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صد‌ها شرکت بریتانیایی به عنوان بخشی از یک کارزار جهانی مرتبط با هکر‌های آسیایی در معرض خطر قرار گرفتند. در همین رابطه، شرکت امنیت سایبری Eset گفت: بیش از ۵۰۰ سرور ایمیل در انگلیس ممکن است هک شده باشند و بسیاری از شرکت‌ها از تلفات حمله، مطلع نیستند.

این در حالی است که دولت‌ها در سراسر جهان به سازمان‌ها هشدار می‌دهند که سیستم خود را ایمن کنند. البته برخی از کارشناسان می‌ترسند که شاید خیلی دیر شده باشد، زیرا حداقل ۱۰ تیم از هکر‌ها در حال استفاده از هرج و مرج هستند.

مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس در حال صدور اخطار‌های مربوط به این هک است و در این زمینه به مقامات آمریکایی پیوسته، البته مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس می‌گوید که هنوز در حال ارزیابی وضعیت مشاغل است. در همین حال، مقامات سایبری نروژ به طور فعال شرکت‌های در معرض خطر در این کشور را رصد کرده و مستقیماً به آن‌ها هشدار می‌دهند.

آسیب پذیری روز صفر

این کمپین هک اولین بار در تاریخ ۲ مارس توسط مایکروسافت اطلاع رسانی شد و یک گروه هک تحت حمایت یکی از کشورهای آسیایی را مقصر دانست.

حمله سایبری هکر‌ها

شرکت مایکروسافت نیز اعلام کرد: این گروه از چهار تکنیک هک که قبلاً دیده نشده بود برای نفوذ به سیستم‌های ایمیل شرکت‌های آمریکایی استفاده می‌کند. هکر‌ها سیستم ایمیل Microsoft Exchange Server را که توسط شرکت‌های بزرگ و ارگان‌های عمومی در سراسر جهان استفاده می‌شود، هدف قرار دادند.

البته مایکروسافت به روزرسانی‌های نرم افزاری را برای جلوگیری از حملات روز صفر منتشر کرد و از مشتریان خواست که برای محافظت از خود، آن‌ها را نصب کنند. با این حال، این حملات سایبری از جاسوسی مستقیم به سطح بحران افزایش یافت و با توجه به برخی گزارش‌ها، تخمین زده می‌شود که ده‌ها هزار سازمان تحت تأثیر قرار گرفته اند.

به گفته محققان امنیت سایبری در شرکت Eset، هم اکنون ۱۰ گروه مختلف از هکرها، به طور فعال از حملات روز صفر برای هدف قرار دادن شرکت‌ها در ۱۱۵ کشور مختلف استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.