با اوج گرفتن قربانیان کرونا، کارشناسان بهداشت برزیل نسبت به انواع جدیدِ مسری‌تر ویروس کرونا و آمار مبتلایان در این کشور هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان بهداشت برزیل امروز (پنج‌شنبه) نسبت به سرعت انتقال انوع جدید و مسری‌تر ویروس کووید-۱۹ در این کشور هشدار دادند.

این هشدار در حالی از سوی کارشناسان بهداشت برزیل مطرح می‌شود که آمار قربانیان روزانه این کشور از مرز ۲ هزار نفر عبور کرده است.

برزیل پس از آمریکا دومین کشور در سطح جهان از نظر تعداد فوتی‌های کروناست. روز گذشته (چهارشنبه) آمار جان‌باختگان کرونایی در برزیل ۲ هزار و ۲۸۶ نفر اعلام شده است.

کارشناسان در حال حاضر هشدار دادند با شیوع نوع جدید و مسری‌ترِ ویروس کووید-۱۹ این آمار در روز‌های آتی رو به وخامت بیشتری هم خواهد رفت.

روز گذشته «لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا» رئیس جمهور سابق برزیل، از «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور کنونی برزیل، انتقاد کرده گفت بولسونارو در دوران همه‌گیری ویروس کرونا «تصمیمات احمقانه‌ای» گرفته است.

بولسونارو که روز گذشته برای اولین بار درماه جاری در تصاویر ماسک بر صورت داشت، بار‌ها وضعیت کرونایی برزیل را کوچک شمرده است.

آمار کنونی جان باختگان و مبتلایان به کرونا کادر بهداشت در شهر‌های بزرگ برزیل را تحت فشار بسیار گذاشته است.

روز گذشته برزیل از ۷۹ هزار و ۸۷۶ مبتلای جدید به کووید-۱۹ در این کشور خبر داد. این سومین بار است که تعداد مبتلایان در یک روز به بالاترین حد خود رسیده است.

این تعداد بالای مبتلایان به دلیل شیوع نوع جدیدی از کرونا با نام p۱ در این کشور است که گفته می‌شود ابتدا از آمازون وارد شده است.

روز چهارشنبه ۲ هزار و ۲۸۶ نفر در برزیل جان باختند که آمار کل جانباختگان کرونایی در این کشور را به ۲۷۰ هزار و ۹۱۷ نفر رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار