مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، از آغاز فعالیت ۲ موزه جدید صنعت و دستباف‌های محلی در شهرکرد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲ موزه جدید صنعت و دستباف‌های محلی در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر در شهرکرد راه اندازی شد.

او در آیین افتتاح موزه‌های صنعت و دستباف‌های محلی افزود: در موزه صنعت یک هزار اثر و در موزه دستباف‌های محلی بیش از ۷۰ اثر به نمایش گذاشته شده است.


بیشتر بخوانید


جوادی با بیان در موزه دستباف‌های محلی آثاری همچون جاجیم، گلیم، نمد، فرش، خور، خورجین، ویریس و شیردنگ جمع‌آوری و در معرض دید بازدیدکنندگان از این موزه قرار گرفته است، اضافه کرد: موزه صنعت نیز به نمایش آثار صنعتی و سنتی بومی چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.

او ادامه داد: اشیای به نمایش گذاشته شده در موزه صنعت با همکاری وارثان استاد اسدالله رحیمی، یکی از هنرمندان رشته آهنگری در شهرکرد جمع‌آوری شده است.

جوادی گفت: حفظ صنعت و دستباف‌های محلی، توسعه و ترویج صنایع‌دستی و حمایت از هنرمندان این حوزه از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این دو موزه در شهرکرد به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار