یک اندیشکده آمریکایی از برنامه ساخت موشک بالستیک اتمی جدید آمریکا انتقاد کرده و آن را ناقص و تاریخ گذشته دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گاردین در گزارش امروز (چهارشنبه) خود از برنامه آمریکا برای ساخت موشک بالستیک اتمی جدید به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار خبر داد.

فدراسیون دانشمندان آمریکایی (FAS) در این باره اعلام کرد طرح ساخت موشک بالستیک اتمی جدید آمریکا نتیجه لابی‌های سیاسی و صنعتی برای منافع اقتصادی است و ارزیابی‌های شفاف و درستی در این راه صورت نگرفته است.

این اندیشکده قرار است گزارشی را در روز‌های آتی منتشر کند که در آن نسبت به «پیش‌فرض‌های ناقص و تاریخ گذشته» آمریکا در این برنامه ابراز نگرانی کرده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: «در آینده مشخص می‌شود که درباره نقش تسلیحات دوران جنگ سرد در محیط امنیتی پسا جنگ سرد نکاتی بوده که در این برنامه لحاظ نشده است.»

این گزارش همچنین اعلام کرد: «نیروی هوایی آمریکا، از روی عمد، هزینه این طرح را کمی کمتر از هزینه ساخت موشکِ جایگزین "مینِت مَن ۳" برآورد کرده است.»

گاردین همچنین اعلام کرد موسسه دیگری به نام «رند» ارزیابی مستقلی در این باره داشته و به این نتیجه رسیده است که «هزینه ساخت موشک بالستیک اتمی جدید آمریکا دو تا سه برابر بیشتر از میزان اعلام شده است.»

گفتنی است سال گذشته کنگره آمریکا برای انجام تحقیقات مستقل درباره هزینه این پروژه تلاش کرد، اما به نتیجه نرسید و ناکام ماند.

در حال حاضر هزینه این طرح حدود ۱۰۰ میلیارد دلار قید شده، اما هزینه نهایی ساخت و نگهداری آن تا سال ۲۰۷۵ حدود ۲۶۴ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
به ما چه
آخرین اخبار