رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از ارسال ۱۸۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ملی کشاورزی و سلامت در جیرفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و رییس همایش ملی کشاورزی و سلامت گفت: بیش از ۱۸۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

او با اعلام اینکه این همایش نقش مهمی در بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان دارد بر استمرار برگزاری این همایش در سال‌های آینده تاکید کرد.

مکارم با بیان اینکه منطقه جنوب کرمان سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می‌کند، تصریح کرد: این منطقه یک سوم پهناورترین استان کشور را به خود اختصاص داده و به یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور تبدیل شده است.

او کشاورزی و سلامت را یکی از نیاز‌های ملموس جامعه برشمرد و بیان داشت: این همایش ملی فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های کشاورزی و تایید سلامت محصولات تولیدی منطقه جنوب کرمان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، برگزاری همایش ملی کشاورزی و سلامت را آغازی برای مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه جیرفت به موضوع کشاورزی منطقه جنوب کرمان دانست و بر مشارکت بیشتر محققان در بخش کشاورزی تاکید کرد.

رییس همایش ملی کشاورزی و سلامت با بیان اینکه سلامت مردم در گرو تولیدات محصولات سالم است، افزود: همایش ملی و کشاورزی فرصتی برای تاییدیه سلامت محصولات کشاورزی این منطقه است.

مکارم هزینه در بخش علمی و تحقیق را نوعی سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد: تحقیقات و نگاه علمی نقش مهمی در ارتقای جایگاه کشاورزی دارد.

او بیان داشت: کشاورزی و سلامت در ۱۶ محور برنامه ریزی شد و بهداشت محیط و پسماند‌های کشاورزی، سلامت شغلی نیرو‌های انسانی شاغل در فعالیت‌های کشاورزی، کشاورزی نوین و آفت کش‌ها و تهدیدات سلامت، سلامت و امنیت غذایی و استاندارد سازی محصولات کشاورزی و صنایع غذایی از جمله محور‌های مهم این همایش بود.

همایش ملی کشاورزی و سلامت با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی، رییس دانشگاه جیرفت، فرماندار جیرفت و جمعی از مسئولان منطقه جنوب کرمان در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.