رئیس کمیته امداد کشور :

امسال ۲۲۷ هزار شغل در کشور به همت کمیته امداد ایجاد شده است

بختیاری گفت: ۲۲۷ هزار شغل با اعتبار ۵ هزار و ۵۱۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه طی امسال به همت کمیته امداد در کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور امروز در جشن توانمندسازی اقتصادی،  ۵ هزار و ۵۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان که با حضور معاون توسعه روستایی و امور مناطق محروم رئیس جمهور و جمعی از مسئولان استان کرمان در مصلای امام علی (ع) برگزار شد، گفت: براساس حکم مقام معظم رهبری( مدظله العالی) مبنی بر اینکه توانمندسازی باید در صدر برنامه‌های کمیته امداد باشد؛ بنابراین باید این رویکرد را در اولویت‌ها قرار می‌دادیم و به لطف خداوند و حمایت‌هایی که انجام گرفت در این زمینه موفق بوده ایم.

او با اشاره به اینکه کمیته امداد تجربه موفق ۴۰ ساله برای اشتغال و توانمندسازی محرومان را در کارنامه خود دارد، افزود: با استفاده از این تجربیات و تجربه اشخاص مختلف به این نتیجه رسیدیم که باید برای توانمندسازی مددجویان و محرومان به اشتغال، مسکن و فرهنگ‌سازی نیز توجه شود.

بختیاری با اشاره به اینکه یک سوم اشتغال کشور در سال ۹۷  به همت کمیته امداد ایجاد شده است،  گفت: ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ اشتغال طی پارسال و ۲۲۷ هزار اشتغال طی امسال با اعتبار ۵ هزار و ۵۱۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه  به همت کمیته امداد ایجاد شده است.

او از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای کمیته امداد، طی سال ۱۴۰۰ به منظور ایجاد ۳۰۰ هزار اشتغال خبر داد و گفت: این تعداد اشتغال چند برابر رقم پیش‌بینی شده در برنامه ۵ ساله است.

بختیاری گفت: مددجویان کمیته امداد  خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها در کشور هستند.

 او با اشاره به نظارت دقیق بر اشتغال ایجاد شده  به همت کمیته امداد گفت: افرادی را پشت نوبت برای ورود به جمع مددجویان کمیته امداد داریم که بعضی از این افراد به علت شیوع کرونا با مشکلات اقتصادی مواجه شده‌اند.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه از سال ۷۳ تا سال ۹۷ بیش از ۷۵۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در کشور خودکفا و از تحت حمایت این نهاد خارج شده‌اند، افزود: این در شرایطی‌ است که اگر آن‌ها همچنان مددجو بودند، باید ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مستمری به آن‌ها پرداخت می‌شد.

او با بیان اینکه اشتغال روستایی، اشتغال خانگی و اشتغال خرد مددجویان و محرومان در دستور کار این نهاد است، تاکید کرد: باید در بازار دیجیتالی و استارت‌آپ‌ها وارد شویم و تحولات علمی در بستر اقتصاد مقاومتی را نشان دهیم.

بختیاری با اشاره به اینکه   از ابتدای امسال تاکنون، ۱۰ هزار و ۳۳۷ شغل به همت کمیته امداد در استان کرمان ایجاد شده  که بیش از میزان تعهد خود است، تصریح کرد:  طی پارسال درآمد مردمی استان کرمان، ۱۶۴ میلیارد تومان بوده که در ۱۱ ماهه امسال به ۳۳۹ میلیارد تومان افزایش یافته است.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.