رئیس اولین رویداد مجازی کشوری -دانشجویی "کروناستاپ" گفت: اولین رویداد مجازی کشوری - دانشجویی "کروناستاپ" با شرکت ۵۴ دانشگاه در اردبیل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز دادخواه، رئیس اولین رویداد مجازی کشوری -دانشجویی "کروناستاپ" گفت: برگزاری اولین رویداد مجازی کشوری "کروناستاپ" با هدف مسأله پردازی و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در موضوع کرونا، برنامه‌ریزی شده است و از امروز به مدت ۳ روز با شرکت ۵۴ دانشگاه در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل آغاز به کار کرد.

او در رابطه با برگزاری اولین رویداد مجازی کشوری - دانشجویی "کروناستاپ" در حوزه مسأله پردازی و کارآفرینی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، اظهار داشت: اولین رویداد مجازی کشوری "کروناستاپ" در حوزه مسأله پردازی و کارآفرینی به همت کانون‌های کاف و سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و پارک و علم و فناوری استان اردبیل برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: برگزاری اولین رویداد مجازی کشوری "کروناستاپ" با هدف مسأله پردازی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در موضوع کرونا، برنامه‌ریزی شده است.

دادخواه افزود: مسائل روانی و عاطفی کرونا، ابعاد اجتماعی و اقتصادی کرونا، خانواده و سبک زندگی، رسانه و آموزش مجازی، بیماریابی، رهگیری و مراقبت سلامت در منزل، نقش دارو غذا‌ها در سیستم ایمنی و کرونا و سالمندان و گروه‌های پرخطر به عنوان محور‌های در نظر گرفته شده برای این رویداد هستند.

او با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد مجازی، تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین اهداف رویداد کروناستاپ می‌توان به آشناسازی دانشجویان حوزه سلامت با موضوع ایده‌پردازی و کارآفرینی، کمک به تحقق دانشگاه نسل سوم و چهارم با توانمندسازی دانشجویان در حیطه کارآفرینی، جمع آوری ایده‌ها و مسأله پردازی‌های نوین و کاربردی دانشجویان رشته‌های مختلف سلامت در حوزه پیشگیری و مبارزه با کرونا و کارآفرینی در حیطه‌های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی حوزه پاندمی کرونا اشاره کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در رابطه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، بیان کرد: برای این رویداد کشوری که با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و پارک علم و فناوری استان اردبیل در حال اجراست، ۵ کارگاه به عنوان پیش رویداد در نظر گرفته شده است که دانشجویان بتوانند با اهداف و روش‌های مسأله پردازی در حیطه کرونا آشنا شده و به این حوزه ورود پیدا کنند.

دادخواه گفت: این کارگاه آموزشی شامل اعتبارسنجی ایده و محصول استارتاپی، آشنایی با متدلوژی و مدل کسب و کار ناب، تیم‌سازی و اصول انتخاب هم بنیان گذاران، ایده پردازی، فرصت و کسب‌وکار‌های استارتاپی و آشنایی با اکوسیستم فناوری سلامت می‌شود.

او افزود: نکته قابل توجه این است که کارگاه‌های پیش بینی شده در این رویداد‌ها منطبق با آئین نامه دانشجوی نمونه بوده و دانشجویان شرکت کننده در این رویداد علاوه بر آشنایی با ایده‌پردازی و کارآفرینی با دریافت گواهینامه‌های صادره، می‌توانند در جشنواره دانشجوی نمونه نیز امتیاز قابل توجهی را کسب کنند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در رابطه با آمار شرکت کنندگان در این رویداد کشوری، تصریح کرد: ۴۴ دانشگاه علوم پزشکی و ۱۰ دانشگاه غیر علوم پزشکی در این رویداد مجازی مشارکت کردند؛ ۹۹ تیم انفرادی و گروهی در قالب ۲۱۰ نفر برای حضور در رویداد مجازی "کروناستاپ" ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۹۹ نفر دانشجوی دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند.

دادخواه اظهار داشت: ۱۲۴ نفر از شرکت کنندگان در این رویداد مجازی دارای مدرک کارشناسی بوده و دکترای حرفه‌ای با ۶۲ نفر ثبت‌نام کننده در رتبه بعدی قرار دارد.

او گفت: در طول برگزاری رویداد کارگاه‌های آموزشی شرکت‌های دانش‌بنیان، آینده پژوهی ابر روند‌های فناوری و استارت‌آپی در حوزه سلامت با نگاه ویژه با پاندمی کرونا و کارگاه آموزشی نحوه ارائه طرح در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: سعی شده است برای ارتقاء سطح علمی شرکت کنندگان، مربیان برحسته استان و کشور مورد استفاده قرار بگیرد و از منتور‌ها و داور‌های باسابقه در این حوزه بهره خواهیم برد.

دادخواه گفت: اختتامیه این رویداد ۲۲ اسفندماه با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت و پارک علم فناوری و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.